mallorca: waar nederlands, duits, engels gedeelte?

Hallo

Ik zou deze zomer naar mallorca gaan naar playa de palma. Nu las ik dat er een duits, engels en nederlands gedeelte is maar weet iemand waar het nederlands gedeelte juist is?

alvast bedankt

Het nederlandse gedeelte is El Arenal en het duitse gedeelte Playa de Palma. Nu kan ik wel Playa de Palma aanraden het is hier veel schoner en ook het eten in restaurants is goedkoper. Verder zitten alle grote discotheken in Playa. Maar wees gerust El Arenal is niet ver lopen want het zit aan elkaar vast namelijk.

Nog meer tips dan. Het Nederlandse gedeelte is bij de Cala’s. Cala D’Or is de grootste. Het zijn een 6-tal stadjes die dicht bij elkaar liggen.
Ook nog redelijk Nederlands, is Santa Ponsa. Al deze plaatsjes zijn vrij klein.

El Arenal is mijns inziens heel Duits. Ik denk meer dan 80%. El Arenal is wel met veel disco e.d.

Engels is voor al in Magalluf en PalmaNova. Deze plaatsjes liggen tegen elkaar aan. Het is bijna volledig engels. (nou ja…). Ik kom er graag. Magalluf is nu voor de bars en disco en het grote feestgebeuren voor de jongeren. PalmaNova is juist voor wat ouderen (wel veel terrasjes). Beide plaatsjes hebben een mooi strand. Handig is dat ze op loopafstand van elkaar zijn.

Hey!

ik ga al een aantal jaren naar Mallorca (El Arenal en Playa de Palma) en sinds 2 jaar werk ik daar in de zomer.
Playa zitten meer duitsers, maar die zitten in Arenal net zo goed!
Alleen zijn er in Playa veel duitse kroegen en clubs, en is Arenal meer nederlands qua uitgaan en eettenten. Playa de Palma en El Arenal liggen idd tegen elkaar aan, op loopafstand te doen. van het ene uiteinde naar het andere uiteinde loop je max. een half uurtje op ongeveer.
over het engelse gedeelte hoef je je bij playa geen zorgen te maken, dat zit meer in de kant van Magaluf en dergelijke (aan de andere kant van Palma de Mallorca). Cala d’Or enzo zit je een stukje vanaf, dat ligt aan de Noord-Oost kant van het eiland.

Have fun!

Hey!

Ik ben ook al 2 jaar op vakantie geweest in Mallorca.
Echt geweldig is het daar!

Playa de Palma is absoluut Duits, wat eettentjes en uitgaan betreft kan het haast niet Duitsers als je het mij vraagt. El Arenal is Nederlands. Wij hadden ons hotel in het Duitse gedeelte en dat was prima, echt een prachtig deel van het eiland! Maar 's avonds gingen wij wel altijd stappen in het Nederlandse gedeelte. Het is maar net waar je van houdt.
De grotere clubs vind je in het Duitse gedeelte en de kleinere kroegjes, cafés en clubjes zijn in El Arenal te vinden!

Bussen gaan tot 's avonds wat later (zijn erg goedkoop, ik geloof iets van €1.20 ofzo) 's nachts kun je hier heel makkelijk een taxi krijgen die je voor een goedkope prijs weer veilig thuis brengt.

Dus waar je ook zit, als je het andere deel leuker vind ben je er heel gemakkelijk en snel! (&goedkoop)

Alvast een hele fijne tijd in Mallorca!

OHCarlos
(Oh-Barcelona)