Ik Vraag Me Af

Hallo,

Wij (n echtpaar van over de 60) vragen ons af, of er iemand is die een paar infos kan geven over Palma de Mallorca. Wij gaan daar binnenkort naar toe, we zijn wel bekend met Spanje maar nog nooit in Mallorca geweest.
Het eerste wat we willen weten, in welke plaats is het voor ons het beste vertoeven?
Verder, is er vanaf het vliegveld een goede bus of treinverbinding naar de plaatsen,en in welke plaats is dat vliegveld?
en ook wilde we graag weten een leuk hotel (niet al te prijzig) incl. vol pension, waar we daar het beste kunnen verblijven?
Hopelijk wat leuke reactie`s op deze vragen.

Groetjes: Frans

Beste Frans.

Even wat info over Mallorca. Gezien jullie leeftijd zou ik zeggen: wil je een rustige vakantie met veel natuur, kun je het beste in het noord oosten van het eiland zitten, bv, Calle d,Dor of Callas de Mallorca.

Willen jullie wat levendiger zitten dan kan ik Magaluff, Palma Nova of Santa Ponsa aan bevelen.
Willen jullie nog meer vertier dan natuurlijk El Arenal/Playa de Palma. Allemaal zo,n 15 tot 30 minuten van het vliegveld Palma de Mallorca. Behalve het noorden dan, dat is een stuk verder zo tussen de 1 a 2 uur rijden met de bus.

Treinverbindingen weet ik niet, maar busverbindingen van de ene plaats naar de andere plaats is goed en niet duur! Voor de prijzen zou ik goed op het internet kijken en schrijf je hier en daar in voor nieuwsbrieven van verschillende touroperators. Krijg je vaak de leukste en voordeligste aanbiedingen thuis gestuurd op je mail. Wij hebben persoonlijk, goede ervaringen met Sunweb reizen.

Nu, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben, lees ik het wel weer!
Mvg. Roanna.

Beste Roanna,
Hier kunnen wij al heel veel mee,
bedankt voor je goede Info.
Gr.Frans

Ik weet niet of ik al te laat reageer, maar toch zou ik het zeer aanraden om toch de toeristische bus te nemen in Palma! Veel mensen denken dat het beter is om een stad zelf te ontdekken, natuurlijk is daar ook veel voor te zeggen, maar uit eigen ervaring (in Barcelona niet gedaan, in Palma dus wel) is dit de meest makkelijke manier, daar je zelf kan uitkiezen waar je in of uitstapt.

Veel plezier, het is een prachtige stad…