Ik ben al sinds mijn 17de onderweg en heb in vele landen gewoond. Nu zijn we sinds december 2015 in Mallorca neer gestreken en het bevalt hier erg goed. Ben zelf nederlander en mijn vrouw is van Israel, dus een leuke combinatie van talen.
Hoi Pat,welkom op wereldwijzer!
Nou mooie keuze om in Mallorca te gaan wonen Pat je hebt daar veel mogelijkheden !
Als je bevoorbeeld de stad moe bent ,dan kan je altijd een uitstap maken naar de nabij gelegen eilanden,zoals Ibiza en Menorca.
Ik vraag me af Pat wat is het grootste verschil tussen wonen op Mallorca en wonen in Nederland?
Hoi George,
Voor velen is natuurlijk het weer erg belangrijk en daardoor de quality of life. Wij gaan graag naar de zon, uit eten of pakken een pilsje op een terrasje en dat kan hier nu eenmaal vaker dan in NL. Mallorca is wel een eiland dat “dicht gaat” begin November, net zoals de Griekse eilanden, maar er blijft ons inziens nog genoeg te doen.
Het is hier ook aanzienlijk goedkoper dan in NL, betreffende inkopen en uitgaan en dat voegt ook weer meer mogelijkheden toe. Verder doen we veel aan watersport, dus zwemmen, duiken, snorkelen, suppen, vissen, zijn allemaal belangrijk voor ons.
Erg de moeite waard om het eiland eens te bezoeken.