Malawi

(origineel bericht op be-more.nl)

Malawi

Hoi Allemaal,

Even een kort berichtje van mij! Inmiddels trotse tante van mijn neefje Mees!
Dan is het toch wel even zuur, dat ik zo ver weg ben in een prachtig land. Maar gelukkig leven we in deze moderne tijdperk met mobiel telefoons overal en had ik Floor aan de lijn en kon ze trots vertellen dat ze net bevallen was en ze nu een prachtig mannetje rijker zijn!

Inmiddels beland in Malawi. Wat wederom een prachtig land in Oost Afrika is! En ongelooflijk warm…het zweet loopt me van mijn nek naar mijn rug, langs mijn kuiten op de grond! Boven de 30 graden, pfff…
Heel vervelend allemaal en dan moet ik ook nog van mijn luie stoel op de rotsen uitkijkend op Lake Malawi af, om jullie op de hoogte te brengen van mijn avonturen!

Vanuit Morogoro, Tanzania een pittige rit naar Mbeya! Een leuk stadje omgeven met bergen. Heerlijk koel weer, perfect om wandelingen te maken.

Ik ontmoet Hussain en ’ Jiva’ uit Tanzania. Ze zijn ook aan het reizen voor 2 weken. Samen zoeken we een guide om ons de Peak Mbeya te beklimmen (2826 meter). Een prachtige en zeer pittige tocht van ongeveer 18km komen (heen en terug). Het uitzicht was prachtig! En na 2 dagen in een bus zitten was het juist lekker om de benen eens te strekken en te bewegen.
Het is gezellig met de jongens en we hebben dezelfde plannen, dus vertrekken de volgende middag samen richting Malawi.

We maken nog een tussen stop aan Lake Malawi aan de kant van Tanzania.
Er zijn daar aardig wat projecten voor Duitsers en 3 mannen van Noorwegen halen monsters uit vissen en het water om te checken wat de kwaliteit is. Kortom een gezellige boel in het uiterste puntje van Tanzania.

De dag erna weer een reisdag en op naar Malawi.
In Mzuzu komen we 's avonds aan en besluiten daar te overnachten.
De mensen in Malawi zijn vriendelijk en helpen ons graag op weg. Al snel hebben we een slaap en eet plek gevonden.

Nu ben ik in Nkhata Bay aan Lake Malawi. De jongens heb ik vanochtend uitgezwaaid en ben weer alleen op pad.

In tussentijd het goede nieuws ontvangen dat ik voor Be More nog een week ergens mag meehelpen met een project. Yes! Dankzij Tim, de coordinator in Malawi.

(origineel bericht op be-more.nl)