malariatabletten kopen zonder recept

Beste zuid-afrika-gangers,

over 2 weken ga ik op reis, naar zuid-afrika, botswana en nambie. Nu heb ik slechts voor namibie een paar malariatabletten nodig. ik heb er nog een paar over van mijn reis naar flores en sulawesi een paar maanden terug dus kom ik er maar 5 tekort. In nederland kan je ze alleen op recept krijgen (en dat vind ik de gezondheiszorg op onnodige kosten jagen)… weet iemand of je malarone in kaapstad zonder recept kunt halen bij de apotheek?? Dank alvast voor jullie reactie

Verbaast me dat je voor Botswana geen Malarone nodig denkt te hebben. Regenseizoen begint nu en ik dacht eigenlijk dat Botswana - zeker in deze tijd - grotendeels (zwaar) malariagebied is…

Enfin, da’s niet je vraag. Volgens mij kun je beter zien dat je Malarone in Nederland krijgt. Wellicht dat er iemand je wat tabletten via dit of een ander forum wil verkopen. Ik weet dat ze ooit ook veel op Marktplaats stonden maar geloof dat dit officieel niet meer mag (handel in medicijnen).
Veel mensen / reizigers hebben Malarone over. Wellicht dat dit een goedkope, snelle optie voor je is?

Groetjes,
Natascha / www.zazoetravel.com

Handel in medicijnen mag uiteraard ook niet op dit forum :slight_smile:

Begrijp ik helemaal. Ik wilde mensen alleen maar wat creatief na laten denken. Handel verder (bijna) nergens in :dag:

Je kan in kaapstad naar een travelclinic gaan en ze daar halen. Is stukken goedkoper dan in NL. Iets van 10 euro voor 1 maand. Overigens heeft Zazoe gelijk, je zal ze juist voor Botswana nodig hebben. Namibie niet.

1 like