Malariatabletten Cambodja

Hoi,

Ik ga van de week naar ZO azie en wil graag naar cambodja of laos. Ik heb besloten om niet preventief malariatabletten te slikken, maar is het nodig om ze wel mee te nemen voor als ik daar ben en ze ter plekke wil slikken? Ik wil een week of 2 daarheen gaan. Wat raden jullie aan?

Wanneer je niet preventief malariapillen wilt slikken hoef je ze ook niet mee te nemen. Ziek wordt je pas na 1 a 3 weken en dan ben je weer in NL.
In mijn optiek onverstandig, hoewel de pillen geen 100% bescherming bieden.

Met je vraag bedoel je of de pillen ook in Cambodja te verkrijgen zijn? Hier staat je antwoord na gebruik van de zoekfunctie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=117433

Volgens mij is er bij de ergste variant kans op overlijden binnen 48 uur, dus dat je pas na 1 a 3 weken ziek zou worden hoeft niet altijd zo te zijn. Wij hebben ze wel preventief geslikt onder het mom “better safe than sorry”.

Een discussie die al vaker is gevoerd.

Bij een reis van slechts 2 weken verwacht ik dat je alleen in de populaire plaatsen komt, dan lijken mij anti-malariamiddelenoverbodig*.
*
Kom je al in risicogebieden met primitieve slaapgelegenheden, dan kunt je al veel bereiken met het voorkomen van muggenbeten: insmeren met deet, muskietennet, lange dunne broek (heb ik van Quechua, snel droog na een handwasje) en een shirt met lange mouwen. Tijdens het regenseizoen neemt het aantal muggen toe omdat er dan meer broedplaatsen zijn in water.

Houd er rekening mee dat april zo’n beetje de warmste maand is in die regio omdat het regenseizoen bijna begint: een hoge luchtvochtigheid. Medio april vieren beide landen die wisseling van seizoenen met het Nieuwjaar. Dan zijn de steden rustiger omdat werknemers naar hun familie op het platteland trekken.

Johan