Malaria tabletten

Hoi allemaal,

Ik ga eind september voor 4 maanden naar thailand laos cambodja en vietnam. Maar nu heb ik daar malariatabeletten voor nodig, maar ik weet niet hoeveel ik er nodig heb. Wie kan mij vertellen hoeveel ik er ongeveer voor 4 maanden nodig heb?
Alvast bedankt.

Groeten Marloes

Daar is moeilijk een antwoord op te geven. Het is afhankelijk welke pillen je slikt. Soms is één genoeg voor de reis begint. Soms iedere dag enz.
Aan de reacties stel ik vast dat men malaria onvoldoende ernstig neemt.
Heb ooit kennis gemaakt met een doktersfamillie die gebruikten het volgens de letter. Als ik je een raad mag geven vraag het aan je huisarts, hij weet de resistentie van de muggen in te schatten. De efficiente pillen kunnen zeer kostelijk zijn. ik betaalde vorige maand 40 euro voor 12 pillen. Probeer ze ook even op voorhand. Gevoelige mensen kunnen diarhee krijgen meestal kan men je dan andere voorschrijven. Gezondheid is zeer belangrijk vooral als je lang weggaat. Ziek zijn in die landen is geen pretje.

voor thailand zijn malariapillen niet nodig en voor een groot deel van vietnam ook niet. als je in cambodja alleen in phnom phen en siem reap verblijf ben je ook hier geen malariapillen nodig.
maar je kunt zae alleen op recept krijgen dus de ha of ggd moet je een recept geven en dan geven ze je ook advies.

ik heb ze in zuid-oost azie helemaal niet geslikt…

ik ook niet maar ze raden het wel aan

Ik heb helemaal niks geslikt in Cambodja en Laos. Vooral veel gebruik gemaakt van Deet.
Ik zou even de GGD checken voor aantallen.

Ooh, dit is een topic van 2008…