Wie weet of je malariapillen en deet kan kopen in het buitenland? Dan bedoel ik Azie…
Wij gaan een jaar backpacken door Azie maar om nu voor een jaar date en malariapillen mee te nemen…
DEET is niet in alle landen verkrijgbaar, in Maleisië is de verkoop van DEET bijvoorbeeld verboden. Uiteraard zijn er wel overal middeltjes te koop tegen muggen, maar lang niet altijd met een concentratie DEET van 30-50%.
Malariapillen zijn wel in grote steden als BKK te koop, maar wss niet overal. Vergeet niet dat de lokale bevolking geen pillen slikt!
Ikzelf heb malariatabletten altijd uit NL meegenomen. Meestal ben je niet continu in een gebied waar je pillen moet slikken, dus bij mij viel het aantal pillen in de praktijk wel mee.
Ok maar als ik een jaar wegga dan kan ik niet voor een jaar DEET meenemen!! Dan moet ik flessen vol in men backpack doen haha.
En die malariapillen zijn behoorlijk prijzig. We zijn wel veel in malaria gebieden maar als ik voor een jaar pillen mee moet nemen dan ben ik bijna 450 euro kwijt per persoon!
in vietnam, cambodja, laos en thailand kan je in elke supermarkt middeltjes met deet kopen dus als je maleisie vanuit thailand zou bezoeken kan je het vandaaruit meenemen, de smeersels die ze daar hebben hebben ook een hoger % deet dan die je hier koopt
We beginnen in India dan Maleisie, Indonesie, Filipijnen, Thailand en Birma.
Dus 2 flesjes van 100 ml voor 2 personen zou voldoende zijn?
En hoe heb je dat gedaan met malariapillen?
volgens mij kan je het in india ook overal kopen in dat geval dus ja maar vraag voor de zekerheid even na op het india forum
malaria pillen had ik alleen bij me voor het eerste deel van mijn reis met de gedachte om in bangkok nieuwe te kopen maar eenmaal op reis heb ik toch erg weinig pillen geslikt en dus bleek ik er voldoende bij me te hebben maar dit is natuurlijk niet aan te raden
mijn reis was vanaf hanoi naar het zuiden om via cambodje en laos weer naar het noorden te gaan vevolgens door naar thailand met de gedachte om verder te gaan via maleisie indonesie naar australie maar thailand beviel zo erg goed dat ik niet verder ben gekomen en sindsdien ook steeds weer terug keer naar thailand en nu zelfs serieuse plannen heb me daar definitief te gaan vestigen
Voor Maleisie, het grootste deel van Indonesie en Thailand heb je geen malariapillen nodig.
En wat DEET betreft: bedekkende kleding helpt beter dan smeren! En is nog gezonder ook
Leuk om te gaan wonen in Thailand!! Ben er ook al vaak geweest en is ook 1 van mijn favorieten ja!
Heb net de huisarts gebeld maar zonder reizigersconsult kan ik geen pillen bij hun bestellen. Ze moeten weten waar we precies heen gaan etc terwijl onze planning nog helemaal open ligt!
Via internet zijn ze wel te bestellen maar kosten ze minimaal euro 4.85 per pil!! Dit vind ik toch wel erg duur… Denk dat ik er dus geen meeneem en misschien daar nog kan kopen?
Vergoed de verzekering niks?
Denk het niet heb namelijk alleen een basispakket!
Even navragen dus, verschilt namelijk per verzekering.