beste reizigers,
is het echt noodzakelijk om een klamboe vanuit nederland mee
te nemen naar laos of is het uberhaupt niet nodig?
:zon02:kevincheer
Malaria is endemisch in Laos, ik zou dus maar de nodige voorzorgsmaatregelen nemen ja… Ik zou er één meenemen in ieder geval.
Klamboe en Deet (insectenspray) is toch wel erg slim om mee te nemen.
ik had wel een klamboe mee maar niet gebruikt:
insmeren met deet, de waaier/airco aan.
klamboe zou ik niet meenemen.
mocht je er echt 1 nodig zijn, dan hangen ze in gh of hotel waar je verblijft.
als ik jou was zou ik deet kopen in thailand, in laos hebben ze niet op veel plaatsen dit te koop. en in nld is het veel duurder en ik vind de werking ook niet zo goed.
Meenemen is vaak handig. Weegt niets en neemt niet veel plaats in. Als je plaats hebt zeker doen !
Zo weet je ook zeker van dat je niet meteen je klosje garen en draad moet gebruiken om elk gaatje te dichten in de klamboe’s die in hotels (of andere logies) hangen !
ben het eens met marin br en karin-en die dingen nemen wel veel plek in, al is het gewicht niet veel.
Er is een ander problem: in NL koop je ze bijna altijd als wigwam-type. Daar doet Laos niet aan-ter plekke is het bijna altijd model schoenendoos-die hangen vanaf 2 lange koorden. die worden gewoon precies op maat genaaid.
Malaria is trouwens niet endemisch in het hele land-enkel in bepaalde gebieden waar de meeste 1e keerkomers vrijwel nooit durven heen te reizen.
wat karin opmerkt over spray is ook mijn ervaring- in het algemeen lijken middelen uit andere landen beetr te werken (spul uit Thaild werktbeter in Indoensia als in Thaild-etc.)
Hallo,
Ik heb ook rondgereisd in Laos en mijn ervaring is geweest dat overal waar ik heb geslapen gewoon een Klamboe boven het bed hing. Verder heb ik me altijd goed ingesprayd met spul wat ik daar kocht. Ik heb trouwens geen pillen geslikt maar dat is een persoonlijk keuze het word wel aangeraden voor Laos.