Wij gaan komende herfst drie weken met z’n tweetjes naar Japan en zouden graag in de Japanse Alpen in een traditionele ryokan met onsen overnachten in de dorpjes Magome of Tsumago.
We gaan de Oude Postroute tussen beide dorpen wandelen en horen dat die leuker is met vertrek in Magome.
Is dat zo? Wie heeft hier ervaring mee?
Weet er iemand een leuke ryokan of minshuku met traditionele buiten onsen in Magome of Tsumago?
Ryokans vinden lukt wel maar ééntje met onsen is blijkbaar moeilijker?
Blijkbaar is er een dienst die je bagage van het ene naar het andere dorp brengt? Hoe gaat dat dan?
We gaan ook een nachtje naar Miyajima. Mocht iemand hier een leuk traditioneel maar betaalbaar verblijf kennen met buitenbaden mag dat ook.
We willen dat gewoonweg 1x op onze trip gedaan hebben
Ik vraag me af of er ryokans met onsen zullen zijn in Tsumago of Magome. Je zou het kunnen vragen bij deze site. Omdat veel Japanners niet heel erg sterk zijn met het Engels, bemiddelt deze site voor buitenlandse touristen (die weer niet zo sterk zijn in het Japans ).
Ze willen ook wel verder kijken dan wat er op de website staat, dus je zou het altijd kunnen vragen, misschien lukt het!
de link zit er wel in bij de eerste ‘deze site’), maar ik zie hem ook niet sterk naar voren komen. Beetje een easter-egg idee :s
Deze is makkelijker te vinden: http://www.japaneseguesthouses.com/
Ben er zelf niet geweest maar kwam deze tegen: http://www.hotelkisoji.jp/english/
Het is een groot hotel, maar met onsen en de reviews zijn goed. Een kleine ryokan gerund door een familie geniet mijn voorkeur, maar een groot hotel heeft ook zijn voordelen. Meer faciliteiten, zoals meer baden, meer mogelijkheden tot vermaak (karaoke, tafeltennis bijvoorbeeld)
Miyami had ik een perfect adresje zeer kleinschalig, zoek ik ook op voor je.
Je kunt zelf alvast kijken op :
's avond wandelen op de kade is romantisch je ziet allemaal jonge stelletjes hand in hand lopen tot middernacht onder het maandlicht en de lantaarns verlichten het pad en de kade, prachtig.
overdag klimmen naar de top van het eiland met een waanzinnig uitzicht 360 graden rondom, zeer de moeite waard als dagtocht, daarna relaxen in de onsen en heerlijk eten in je ryokan
de busrit naar het startpunt is qua uitzichten prachtig, alleen die rit al is geweldig.
als je Japanners met een belletje op het pad tegenkomt, groeten. Het belletje is om ‘beren te verjagen’
Het pad is trouwens in prima staat en de vertrekkende bus ook weer stipt op tijd (na het ontbijt in je Ryokan en nog een korte wandel van je Ryokan naar de halte
Geloof het of niet maar we hebben zonet dit guesthouse op het eiland geboekt gisteren! Bedankt voor alle tips. Ik wist trouwens niet dat ze onsen hadden of bedoel je publieke onsen op het eiland?
Hoi Lot* ik zat in een kleinschalige Ryokan in miyami, met een onsen per kamer, publiek onsen in al die jaren een keer gedaan in Kyoto. Altijd onsen via japanse guesthouse als onderdeel van de Roykan met ontbijt en diner en onsen in Ryokan zelf in een prive onsen genoten.
Ik moet even mijn documentatie naslaan in welke ik zat, ik ben wel lang die gewandeld die Tripadvsior als no. 1 aanraadt, persoonlijk vond ik deze te grootschalig
ik kies meestal de kleinere ryokans uit