Magnitude-6.7 earthquake rattles Vancouver Island

VICTORIA - A magnitude-6.7 earthquake has struck off the coast of Vancouver Island.
The United States Geological Survey recorded the quake at 12:41 p.m. local time.
A map on the geological survey’s website puts the epicentre just off the west coast of Vancouver Island, south of Port Hardy.
The quake was recorded at a depth of 80 kilometres
The Pacific Tsunami Warning Centre has posted an information bulletin that says no tsunami is expected.

Da’s wel even wat anders dan die aardbeving gisteren hier…

Hi Yukon
Alles OK met je? Schade? of andere miserie?
Groetjes
Sopirla

Rob zit zo ver weg van Vancouver Island, dat hij waarschijnlijk niets anders dan een beetje gerommel in de grond heeft gemerkt. :wink:

Geen schade hier. Ik zit, zoals Jurjen al aangeeft, ruim 2.000 km ten noorden. Het enige gerommel wat ik zo nu en dan hoor is afkomstig van mijn knorrende maag zo vlak voor het eten :slight_smile: Overigens wonen we wel in een seismisch actief gebied, maar de meeste bevingen zijn doorgaans aan de kust in Alaksa.

Hi Youkon en Jurjenb
OK, ik zou heel er vinden als met collega’s waarmee ik contact heb, problemen te ontstaan.
Groetjes
Sopirla>>>

1 like

Voor zover ik weet waren er geen gewonden en maar heel weinig schade. Het was uiteindelijk een magnitude van 6.4 zo’n 50km van de westkust van Vancouver Island af en zo’n 300km van Vancouver.

Velen in Vancouver hebben het gevoeld, ik heb er helemaal niks van gemerkt!
Dit is een artikel van CBC news hierover:

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Hi Ann
Omdat ik aardbevingen meegemaakt heb van meer dan 7,5 op schaal van Richter (in Roemenië twee “mooie” bewegingen van dit soort), ik ben hypergevoelig voor zulke natuur fenomenen.
Als er geen overledenen zijn, het is OK, de materiële schade kan gerepareerd worden.
Groetjes,
Sopirla>>>

Oei, dat is wel mindern! Zoiets wil je liefst niet meemaken als er dodelijke schade is…inderdaad materiele schade kan opgeknapt worden!

Ik herinner mij de aardbeving nog als ik in Belgie woonde, het epicentrum was in Roermond, Nederland. Ik woonde op zo’n 25-30km van de grens met NL en zo’n 60km van Roermond af. Het leek alsof er een zware vrachtwagen voorbij ons huis reed en tegen dat ik wist wat het was, was het alweer voorbij. Er was voldoende schade aan de gebouwen in Roermond, maar ik denk niet dat er doden waren.

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Hi Ann
Toen woonden we in Hasselt, langs de spoorweg; mijn echtgenoot heeft het gevoeld en ik was klaar om te “vliegen”; neen, zei hij, het is geen aardbeving; ik zei: jawel, kijk naar de lamp".
Dit is een automatisme die de natuur in je bouwt als je 7,7 op schaal van Richter en nog een van bijna 8 van zeer dichtbij bekijkt.
De lamp zegt altijd de waarheid, maar wat ze niet zegt is “hoe hevig gaat het zijn?” (een belangrijke vraag, vind ik)
Maar goed dat je leeft, de rest is niets waard.
Groetjes
Sopirla>>>