Hallo allemaal!
Wij zijn Filip, Cindy en Nick (43, 40 en 10) uit Oost-Vlaanderen in België en vastbesloten om te emigreren naar het noorden van Spanje, regio Caspe (Zaragoza), aan de Ebro-rivier. We willen daar een eigen zaak beginnen omdat we hier het stressen, de kou, de onvriendelijkheid en de ellende beu zijn:).Bovendien heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk mijn werk niet zal kunnen behouden wegens te belastend en na 14 jaar hakt dat er wel in hoor:( Daarom heb ik ook aangemeld op Wereldwijzer, om in contact te komen met mensen die de stap al gezet hebben (ook slechte ervaringen welkom, ik loop niet met mijn hoofd in de wolken hé) en die ons misschien tips kunnen geven ivm één en ander.
Vooral het onderwijs voor ons zoontje is een struikelblok:confused: om onze zaak direct te laten renderen zouden we in de kerstvakantie moeten verhuizen maar dat is midden in het schooljaar! Dat zou een jaartje dubbelen betekenen, tenzij ik hem voor de rest van het schooljaar zelf les kan/mag geven. Maar dat is dan weer niet goed voor zijn integratie…om gek van te worden! Hoe hebben anderen dat opgelost???
Ik hoop hier fijne mensen te leren kennen waar we, eens in Spanje, mee in contact kunnen blijven.
Heel veel groetjes vanwege ons alle drie!
En ja hoor.
we zitten nog steeds in België! Balen !!! Nog steeds is de emigratie niet rond, nu zoeken we een gestoría in de streek rond Caspe. Volgens de professionelen op de Spanje Infodagen hebben we die echt nodig om alles in gang te zetten. Jammer genoeg heb ik nog geen enkele reactie hier gekregen terwijl er toch mensen genoeg zijn die deze stap ook gezet hebben… 't Zou echt leuk zijn om met anderen van gedachten te wisselen en te praten over het land dat er met ons hart vandoor is
Dus, bij deze, een oproepje: laat jullie horen, eens we daar zijn (we hebben nog een jaar, juli 2015 vertrekken we) zou het leuk zijn om contact te houden met andere nieuwe inwoners. Lieve groetjes aan iedereen !:vissen: