Wij willen in juli vanuit Chiang Mai naar Mae Salong (busje met chauffeur) en daar rondkijken. Ook Thaton willen we bezoeken.
De gouden driehoek (Chiang Rai, Mae Sae, boottocht op Mekong, Opiummuseum) hebben we eigenlijk vorig jaar al gezien, maar toen hebben we Mae Salong overgeslagen. Omdat we toch graag de theeplantages willen zien gaan we nog een keer die kant op. Ook willen we graag de rijstvelden van dichtbij bekijken. We zijn geen mensen voor een trekking ivm onze puberdochters.
Wie kent het gebied en heeft leuke tips? ook over welke route we het best kunnen nemen?
Hallo Alex en Annet,
Mae Salong is het best te bereiken vanuit Chiang Rai, de rit er naartoe is geweldig, over een bochtig parcours over hoge en steile bergen. Ik raad je aan om er te overnachten. Dat kan in
Shin Sane Guesthouse voor weinig. Ook in Mae Salong zelf zijn er schitterende uitzichten.
Zoals je wellicht hebt gelezen is het een dorp van KMT (Kwo Ming Tang) strijders, die het ooit tegen Mao hebben opgenomen. De morning-market is dan ook heel speciaal, met artikelen die je alleen in Mae Salong ziet. Vijf uur 's ochtends moet je er dan wel uit zijn. De theeplantages heb ik destijds wel gezien, maar niet bezocht. Ook hoorde ik toen (2003) enkele schoten van redelijk ver weg. Er schijnt in het grensgebied met Birma, waar Mae Salong bij ligt, nog wel eens een plaatselijk drugsoorlogje te zijn.
Hans.
Hans.