Madrid eind oktober; slim of stom?

Ik wil eind oktober een lang weekend naar Madrid :dag:. Is dit een slim idee of moeten we dat zeker niet doen (qua weer & sfeer):confused:. Wat zijn jullie :vak01:ervaringen ?

Qua sfeer: geen idee!
Qua weer:
okt 2006
Gemiddelde temp > 16,3
Max geregistreerde temp> 22,6
Min geregistreerde temp> 11,1
Aantal regendagen> 12

okt 2007
Gemiddelde temp> 13,4
Max> 21,7
Min> 7,9
Regendagen> 7

Hey frederikedemmers,

Ten eerste: welkom op Wereldwijzer!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in Madrid geweest ben, het staat nog wel op mijn to-do lijstje. Maar ja, hoe dichterbij je bij een plaats woont hoe minder vaak je er komt, lijkt wel…

Volgens mij is Madrid echt zo’n stad waar je het hele jaar wel terecht kan. Zelfs al heb je koud weer of regen, er is genoeg te doen. Persoonlijk zou ik zelf juist altijd voor die periode kiezen (lees: voor- of najaar), in ieder geval nooit in hoogzomer (te toeristisch?) en ook niet in de winter (te koud en teveel regen?).

Wat zijn anders de opties, mocht het Madrid niet worden?

Liefs,
Carolina

Een andere optie is misschien Milaan. Maar eigenlijk ook weer niet… want heb gehoord dat Madrid leuker moet zijn dan Barcelona. Barcelona heb ik al uitgeplozen en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo is. Dus wil ik het wel eens met eigen ogen gaan zien ;-).

Hoi hoi,

Wat wil je precies gaan doen in Madrid? Madrid is echt super! Ook in oktober. Het weer kan dan wel soms een beetje tegenvallen, maar ja, dat is nu eenmaal in het najaar. Maakt het zeker niet minder gezellig.
Barcelona is ook heel erg mooi. Beide steden hebben iets bijzonders.

Groetjes!

Als je Barcelona al kent dan moet je inderdaad nu Madrid doen. Mooie stad hoor! En je kunt met de hogesnelheidstrein altijd nog door naar Sevilla (!!!) als Madrid niet bevalt. Kun je meteen het station van Madrid zien> Atocha is de moeite waard, vooral de tuin in het station!

Ik ben dol op Madrid. Het is een prachtige stad en er is veel te zien en te doen. Het doet er niet toe wanneer je gaat als je maar gaat. Het station Atocha is inderdaad schitterend. Het duurt maar twee uur met de snelle trein om naar Sevilla te gaan.

In Madrid zijn er drie musea die moet zien. Prado natuurlijk en Reina Sofia (waar de Guernica hangt) en niet te vergetn Thyssen-Bornemisa. Verder, heerlijk eten en door het Rialto park lopen. Ach, ik wil ook weer.

Beste Frederike,

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, waar je een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

Thanks voor de tips!

Ben een keer in de kerstvakantie in Madrid geweest. Hartstikke goed bevallen en het weer was ook ok. We hebben verschillende keren op een terrasje (buiten dus) gegeten. Moesten wel onze jassen aanhouden, want het was gemiddeld 16 graden toen. Zeker de moeite waard om te doen!!

groet,
Ans