Madagascar combineren met Reunion

Hello,

Ik ben voornemens as zomer 4 a 5 weken op reis te gaan. Ik heb het idee om een aantal weken Madagaskar te combineren met Reunion. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? En dit eventueel aanbevelen of juist adviseren niet te doen?

Ben wel benieuwd hoe de verbinding is tussen beide eilanden en of de financiële schade te overzien is.

Tevens ben ik nog op zoek naar een reisgenoot die eventueel (gedeeltelijk) dezelfde plannen heeft. Ik ben redelijk avontuurlijk ingesteld en combineer graag hiken, wildkamperen, snorkelen etc met de relaxte stranddagen. Mocht iemand zich aangesproken voelen dan hoor ik het graag.

Bas

Kan prima … met Air Austral, de nationale luchtvaartmaatschappij van La Réunion die ook op Madagascar vliegt.

In het najaar van 2012 combineerde ik beide landen.
Eerst 4 weken op Madagascar (individuele reis met 2). Prachtige bestemming !

We vlogen met Air Austral, vanuit Parijs (open jaw) :
Heen naar Antananarivo; Terug van Tamatave via Saint-Denis.
Kost vandaag (vanuit Parijs) in ‘economy’ ≈ € 1080 € (najaar) à € 1510 (zomer).

Zo spaarden we flink wat tijd én een domestic flight in Madagascar uit.
Op de terugweg maakten we een verlengde stop-over (10 dagen) op La Réunion. Heerlijk !

Oke, bedankt voor de tip. Even kijken of ik ook een dergelijk ticket kan boeken. Heb je het gewoon via hun website gedaan of even contact met ze opgenomen?!

Via de website van Air Austral kan :

Óf Heen en terug vanaf/naar zelfde luchthavens, met op heen- of terugweg een stop-over op la Réunion (Escale à la Réunion);d.w.z. heen (vanaf Paris, Lille, Brussel …) naar o.m. Madagascar (Tana, Tamatave of Nosy Be) en terug vanaf zelfde luchthavens, met stop-over op La Réunion.

Óf ‘open jaw’ (multi-city of multiples destinations).

Voor de combinatie van beide heb ik toen rechtstreeks contact met Air Austral opgenomen.