Maatschappleijk werk in indo?

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar wat info en tips over werken in indonesie. Ik ben geschoold maatschappelijk werker en wil hier graag mee in indonesie aan de slag (vrijwillig voor enkele maanden). mijn voorkeur ligt in sumatra, maar bali of lombok is ook goed. Ik kan op internet hier maar weinig over vinden… en ben op zoek naar iemand die me hiermee kan helpen

Groetjes,

Chantal

Mss kan je de USU (Universitas Sumatra Utara -Medan) of Universitas Andalas ( Padang) benaderen.
Probeer informatie te krijgen bij de** afdeling buitenland** , dat geldt ook op Bali , bij de Universitas Udayana.
Elke grote universiteiten hebben een afdeling buitenland.
Als ze jou niet rechtstreeks kunnen helpen/plaatsen kunnen ze jou verder de goede richting aanwijzen.

Zo’ n snuffelstage / werkervaring wordt ook als magang genoemd .
Bij de Dep. Tenaga kerja … kennen ze het ook als magang.
Als je gaat googlen probeer Tenaga Sukarela Sosial in te tikken , ze hebben professionele instantie die dat regelt.
Dat is de officiele kant , men moet rekening houden met burokratie (dus kost tijd en geduld).

Hoi Chantal,

neem eens contact op met Jet Kellner van viavacara.nl op Lombok, dan val je midden in een primitief deel van Lombok met als uitvalsbasis het kleine eco-resort. Genoeg ideeën daar, en zeer goede contacten met het ministerie van toerisme in Mataram.

Succes!
Maarten Groosman
maargroos at hotmail dot com

hoi chantal
misschien is dit iets voor jou

optie 1

http://www.destination-indonesia.com/

Destination Indonesia is een bemiddelingsbureau en helpt je bij het vinden van een geschikte stageplaats, afstudeeropdracht of vrijwilligersplaats die aan jouw eisen voldoet.

Destination Indonesia

  • Bemiddelt in het zoeken naar een geschikte stageplaats, afstudeeropdracht of vrijwillgersplaats
  • Bemiddelt in huisvesting
  • Bemiddelt in vervoer
  • Biedt ondersteuning bij het regelen van ticket en visum
  • Zorgt ervoor dat je wordt opgehaald van het vliegveld en helpt je de omgeving te ontdekken
  • Verzorgt een introductiedag bij het bedrijf
  • Is 24-uur bereikbaar in Indonesië
  • Biedt alle nodige informatie voor vertrek en ter plekke

optie 2

een andere optie is contact opnemen met stichting lombokcare
deze stichting is al jaren actief op lombok in allerlei maatschappelijke projecten. (scholing,waterprojecten,gehandicaptenzorg,medische hulp)

www.lombokcare.com

Hej Chantal,

Wellicht is Banyan iets voor jou? Kijk even op http://banyan.nu voor meer info.

Groet,
Monique Nelson

OP ZOEK NAAR VRIJWILLIGERSWERK?
Dan is deze unieke kans zeker wat voor jou!

**Leer Bali van binnen en van buiten kennen. **

Ik ben Loraine. Mijn hart ligt bij het vrijwilligerswerk op Bali, daarom dit project. Als je je handen uit de mouwen wilt steken. Echt iets wilt betekenen voor de kinderen zonder ouders op Bali ben je bij ons bij het juiste adres. In de zomermaanden kun je een unieke ervaring opdoen en ook genieten van een mooie tijd op het adembenemende Bali.
Ik ken Bali van binnen en van buiten, kan je plekken laten zien die nog voor touristen verborgen zijn.
Locatie: Omgeving Ubud, Bali Indonesie.
Wanneer: In de periode van Juni t/m Augustus
Wat: Vrijwilligerswerk engels lesgeven en/of meehelpen in weeshuis.
Uren: Uren p.w. in overleg.

Voor een aantrekkelijke prijs krijg je:
· Een eigen kamer in villa
· Een zwembad
· Een eigen scooter tot je gebruik
· Inclusief maaltijden
· Inclusief schoonmaak
**Vrijblijvend en tegen kleine bijdrage **
· Kennismaken met de omgeving van Bali, de cultuur, de mensen, het geloof en de bekende glimlach.
· Excurcies naar het binnenland
· Bijwonen van de inheemse ceremonies
· Optredens van de balinese danseressen en ze ook echt leren kennen.
Voor meer informatie mailen of bellen:
Mobiel: 06-25547119
Mail: lorainev.eersel@hotmail.com