Luxor: Tips

De economie in Egypte zal niet van de ene op de andere dag weer op volle toeren draaien.

Wij kunnen op dit forum onze bijdrage leveren door lokale ondernemingen te ‘promoten’.
[ul]
[li]Heb jij een favoriet eettentje in Luxor?ken jij leuke of bijzondere lokale winkeltjes?[/li][li]weet jij waar je gezellig thee kunt drinken en/of shisha kunt roken?[/li][li]andere tips?[/li][/ul]Laat het weten.
Dan slaan we twee vliegen in één klap:
Tips voor de forumlezers en (hopelijk) een impuls voor de lokale economie!

Ik ben dol op tips dus…laat maar komen!

Groetjes
Pit:dag:

2 likes

NEDERLANDS-EGYPTISCHE REISORGANISATIE

Voor degene die nieuw zijn op dit forum wil ik het volgende onder de aandacht brengen:

Miriam Kok uit Nederland heeft samen met haar man Bakr Mahmoud een reisorganisatie opgestart in Luxor. (in 2001)
Zeker de moeite waard om eens op hun website te kijken (www.kingfishertours.com.) als je meer wilt weten over excursie mogelijkheden.

Groetjes

1 like

De Soukh (aan het eind van de toeristen Soukh oversteken en dan kom je op de lokale Soukh). Daar zijn verder ook geen toeristen en je wordt er niet lastig gevallen om van alles te kopen zoals op de toeristen Soukh.

De Coffeeshop aan de Nijl op de West Bank

De Karnak tempel 's morgens heel vroeg (voordat er busladingen vol met
toeristen komen)

De Luxor tempel bij avondlicht

Een ballonvaart (over de woestijn, Hatsjeput tempel, de Nijl), echt een aanrader

Via King Fisher Tours een bezoek aan een dorp brengen en thee drinken (wel veel pennen en schriften meenemen, vinden de kinderen echt heel leuk)

Met de Feluca naar Bananeneiland of een middagje lekker varen over de Nijl

2 likes

Op het terras bij de Medinet Habou tempel kun je ook heerlijk eten

een felukatocht tegen zonsondergang met captain abdel rehim
symphatieke twintiger die engels en zelfs wat nederlands spreekt
hij wil zo graag toerisme gaan studeren , maar studies kosten geld
dus allen met hem de nijl op ( zonder hassle ) :cheer: . zijn mobielnummer 00 20 15 22464615
je kan met hem ook fietstochtjes maken door de dorpjes op de westbank

lokale zoetigheden kopen bij TWINKIE vlakbij het staion in luxor
lekkere taart kopen bij ECLAIR ( zijstraatje van television street
op de hoek is een grote vodafonewinkel ) als je dit straatje doorwandelt
vind je veel lokale handelaars met fruit , bakker waar je koffiekoekjes
en croisants kan kopen , is gezellige drukte bijzonder bij avond

1 like

HORUS REIZEN - LUXOR

Horus Reizen wordt sinds 2000 gerund door de Nederlandse Olette Freriks.
De eerste jaren vanuit Nederland en sinds 5 jaar vanuit Luxor, waar zij sinds deze tijd woont.
Zij organiseert reizen en excursies.
Wil je meer weten?

Het is zeker de moeite waard om eens op de website te kijken!
www.horus-reizen.webklik.nl

Groetjes

wij hebben gelogeerd in het Elfayrouz Hotel
http://www.elfayrouz.com/

Dit ligt op de Westbank, geweldig sfeervol hotel met vriendelijke eigenaar. En weg van de hectiek, zeer rustig.
Ook leuk om 's middags thee te gaan drinken bij 1 van de terassen bij de veerboot. Je zit tussen de lokale bevolking, het is wel een zooitje maar je weet niet wat je ziet. Ook kun je aan de overkant naar de kapper om je te laten scheren.

2 likes

[FONT=Times New Roman]Eén van de mooiste plekken op de wereld om een ballonvaart te maken, de Westbank in Luxor. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]De rust en magie vanuit je mandje in de lucht met uitzicht over de Vallei der Koningen, heel bijzonder!
Ook mogelijk tijdens een 2 daagse excursie vanuit Hurghada naar Luxor.

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!

Website: [FONT=Verdana][FONT=Times New Roman]www.kingfishertours.com[/FONT]
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: [FONT=Times New Roman]http://www.facebook.com/KingfisherToursEgypt[/FONT]
[/FONT][/FONT]

[FONT=Times New Roman]Een absolute must als je meer dan 1 dag in Luxor bent: een felucca zeiltocht met zonsondergang.

Daar word je stil van …………

Wij nodigen u graag uit op onze eigen “Surprise” en reizigers die een rondreis bij ons boeken krijgen deze excursie namens Kingfisher Tours gratis aangeboden.

Zonsondergang groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Kingfisher Tours voor rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!
Website: www.kingfishertours.com
Facebook: http://www.facebook.com/KingfisherToursEgypt
[/FONT]

In veel reisgidsen ontbreekt een goede plattegrond van Luxor.

Dit is de beste die ik tot nu toe heb kunnen vinden:

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Website: www.kingfishertours.com

Een zeer goed hotel op de Westbank : het Nilevalley hotel : een aanrader !

Het gaat inderdaad zeer slecht met de economie en het toerisme in Egypte, vooral in Luxor en Aswan waar de lokale bevolking volledig afhankelijk is van het toerisme. Ik vraag mij af hoe de meeste mensen in de dorpen zoals Awamia en Gezeera al Awamia kunnen overleven. Het merendeel van de mannen werkt op de Nijl. Een paar jaar geleden heb ik dan ook besloten om hun zoveel mogelijk te helpen. Ik heb een website opgestart voor cruises en tours met de felucca en de sandal. Deze worden dan ook rechtstreeks met de lokale bevolking geboekt zonder tussenpersonen. Ze zijn zeer goed van start gegaan maar de (broodnodige) revolutie heeft hun geen wind in de zeilen gebracht. Nochtans is het in Luxor en Aswan altijd kalm geweest maar het toerisme heeft moeite om terug op gang te komen. Het is nu de tweede winter (hoogseizoen) dat het zeer kalm is. Hopelijk komt het snel terug op gang zodat de mannen terug kunnen werken en hun familie’s onderhouden. Ik ben dan ook erg blij dat er nog andere mensen zijn die ook aan de lokale bevolking denken. Bedankt Pit.
Groetjes,
Maddy (elodietje) www.starfelucca.com

1 like