Low-budget Rondreizen, Niet Werken

Ik ga voor het eerst alleen gaan reizen. Weet nog niet mijn plaats van bestemming, zit wel te denken aan Australie en Nieuw-Zeeland.
Ik wil low-budget rondtrekken, maar niet werken. Ben van plan om veel te zien en weinig te stappen.
Hoeveel maanden kan ik dit doen en na hoelang zal ik dan toch een baantje moeten gaan zoeken om verder te kunnen reizen? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor reactie!

Ha jjddjj,

Alweer 2 jaar geleden ben ik ook in NZ geweest. We waren in Azie aan het rondreizen en dachten: we zijn nu toch in de buurt. Ons geld ging daar natuurlijk wel 2 x zo hard als in Azie. Wij hebben voor ca. € 23,- per dag een busje (beetje gammel maar wel prima, ook voor slapen en koken) gehuurd. Wij hebben redelijk vaak toch op een camping geslapen, dat vonden we relaxter maar je mag overal slapen. Verder kost het eten en drinken net zoveel als hier, misschien net iets goedkoper maar als je altijd zelf kookt in je busje valt het allemaal erg mee. Hostels zijn (voor een 2 persoonskamer) even duur maar dan heb je natuurlijk nog geen vervoer. Alles is goed aan te rijden, als je een paar uur rijd ben je weer in een totaal andere omgeving. Het is zo’n gaaf land, echt aan te bevelen. Je krijgt er, net als de NZ’ers zelf, echt het “No Worries” gevoel. Ik zou zeggen ga ervoor!

Groetjes Linda

Hoi, ik heb dit zelf 5 maanden gedaan. Goedkoop wereldticket gezocht, slapen op slaapzalen in hostels . Af en toe meegeholpen in een hostel waardoor ik gratis kon eten / overnachten … Stuk meerijden met andere backpackers …,. Have fun !