Lounge Lima Airport

Hoihoi,

Over 3 weken ga ik voor 3,5 week naar Peru om mijn vriendje die daar aan het reizen is op te zoeken. Hij heeft me overgehaald dat ik vanuit Lima naar Cusco vlieg (en hij dus niet naar Lima komt), en vertelde me dat er op Lima airport (VIP-)lounges zijn waarin je kan uitrusten, een tukje kan doen etc. Ik kom namelijk om half12 's avonds in Lima aan en het eerste vliegtuig naar Cusco gaat rond een uur of 6; die tijd moet ik dus overbruggen en een hostel nemen is niet chill…

Anyway, ik ging een beetje googlen maar krijg toch niet heel veel info over die lounges. Ze zijn er inderdaad, maar 2 van de 3 lounges zijn vooral voor Priority Card holders en zijn bij de international gates.
Bij de domestic departures is ook een lounge, dus ik ga ervan uit dat ik die zou moeten hebben. Mijn vraag is vooral of iemand er ervaring mee heeft, hoeveel het kost, of het de moeite waard is?? Ik heb vooral een goeie stoel nodig en evt een stopcontact zodat ik mijn telefoon even op kan laden daar. Eten en drinken maakt me weinig uit omdat ik er toch 's nachts zit.

Ik hoop dat iemand hier er een beetje ervaring mee heeft en me kan helpen!

Thanks,
Jojanneke

Dat is geen enkel probleem. Als je in het luchthavengebouw van Lima rondloopt zul je merken dat je alle openbare ruimten in een half uur wel gezien hebt. Belangrijker is dat je ook zult zien dat je niet de enige bent die een vroege vlucht afwacht. Je zult ze op diverse plekken aantreffen, in diverse houdingen, liggend dan wel zittend, op de vloer of op een stoel (en). Je kunt je ergens bij hen (min of meer) aansluiten. Er is een “food court” met tafeltjes en stoelen. In ieder geval heeft Starbucks wifi. In hoeverre je makkelijk een stopcontact kunt vinden, daar heb ik geen ervaring mee.

Officieel moet je twee uur van te voren (om vier uur dus) bij de balie van de vlucht naar Cusco zijn (niet al te serieus nemen). Bij aankomst duurt het gewoonlijk een uur voordat je door de paspoort-en douanecontrole bent. Dus als je vlucht op tijd aankomt dan is het 00:30 als dat gebeurd is. Dan is het nog drie en een half uur wachten. Dat moet toch wel door te komen zijn. Het kost niets. Natuurlijk wel een beetje op je spullen letten.

http://www.hostellima.nl/

1 like

Inderdaad, de meeste mensen doen het zoals HendrikHerman uitlegt!

Die lounges in de luchthaven zijn pokkeduur! Ik weet niet precies hoeveel maar hoorde wel dat het over enkele honderden USD gaat per nacht, dus in mijn ogen echt niet de moeite waard!