Loopbruggen in Bukit Lawang

Hallo allemaal,

Wij willen graag naar o.a. Sumatra om apen te kijken. We hebben gelezen over Bukit maar ik vraag mij iets af.
Ik heb hoogtevrees en ga geen loopbruggen over waardoor je heen kan kijken aan de onderkant, wiebelen of van touw zijn gemaakt!
Ik moet nog bijkomen van de The bridge over the river Kwai!:retard:

Weten jullie of het apengebied goed te bereiken is zonder de loopbruggen?

Nog meer tips op apen gebied?

Bedankt alvast!:chin:

wil je een trekking doen, of alleen naar het voederplatvorm?

het voederplatvorm is echt super makkelijke te bereiken, en er zijn dan ook VEEL mensen. je gaat met een klein bootje de rivier over, en daarna moet je een (vrij steile) helling omhoog lopen. hier is een soort van trapje. maar beneden kijken of vallen kan echt niet!

ben je wat sportiever aangelegd en wil je minder show, dan raad ik je aan naar Ketambe te gaan. in tegenstelling tot Bukit Lawang is de kans op apen kleiner, maar je ziet ze wel echt in het wild. ik vond Ketambe veel en veel mooier.

Maar moet je in BL en Ketambe loopbruggen over om apen te kunnen zien?

nee, je moet een helling op. zie hierboven.

Als je logeert in Eco Lodge moet je een loopbrug over die van planken en touwen gemaakt is. 'T is maar dat je het weet. :chin:

Dan moet ik daar niet zijn!:chin: We denken aan de Jungle Inn, is daar ook een loopbrug?:confused:

Vanuit de Jungle inn kun je heel makkelijk naar het voederplatform. je moet dan idd met een bootje de rivier over,maar dat stelt niks voor. Wil je echt voor een trekking de jungle in dan moet je wel een brug over. Jungle inn is de moeite waard maar de duurtste van alle slaapaccomedaties in BL. Jungle tribe heeft 2 kamers ,waarvan er 1 erg de moeite waard is. Die zit vlak bij Jungle inn.