Lonen In Londen

Ik heb een baan aangeboden gekregen in Londen en zit er over te denken deze aan te nemen.

Het loon van deze baan is 16000GBP per jaar. Nu zit ik een beetje op wat woning websites te kijken en lijkt me dit zo ontzettend laag.

Kan iemand mij vertellen of 16000GBP een normaal jaarloon is en wat ik ongeveer kwijt zal zijn aan woonruimte?

Gaat er net als in NL nog 30% aan belastingen van het loon af?

Hoi,
tja GBP16000 is gewoon gemiddeld voor een kantoor / receptie of andere administratieve baan.
Het is wel wat aan de lage kant, gezien de huren hier… Schrik er niet van hoor!!! De huren gaan hier meestal per week en als je iets zoekt voor jezelf, een studio of 1 kamer appartement, reken er maar op dat je per week zeker GBP120-GBP150 kwijt bent. En zeker in Londen!!!
En belasting ligt zo rond de 24%. Althans, dat is wat ik betaal en ik werk in de horeca.
Succes!!!

Ik ben nu zelf in Londen aan het stage lopen en ik woon in een hostel, in Lancaster Gate.
Op jezelf wonen is hier bijna onmogelijk, het beste kun je op zoek gaan naar een kamergenootje. Je kunt misschien even kijken op de website www.easyroommate.com

Succes