weet iemand of je een lonely planet van indonesie kan kopen in indonesie.
het liefst ergens op sumatra, want hier komen we maandag het land binnen.
Je moet gaan kijken in Gramedia boekwinkel.Je kan eerst (laten) bellen uit je hotel.
Ze zijn meestal te vinden in de grote(re) Mall.
In Medan heb je een grote Mall , de naam was Sun Plaza (?) , in de “buurt” van Aryadutha Medan .Men zegt dat het 1 van de nieuwe en grotere Mall is .
Toen we naar de Mall gingen zagen we Aryaduta Hotel.
Het is een redelijk grote Mall (vergeleken met van Jakarta).
Je kan van je hotel met de Betor (gemotoriseerde beca) gaan , van centrum (postkantoor-plein - Dharma Deli) was het ongeveer 15.000 rupiah.
x
Zoals je weet Maryono, is de hele LP op het internet te vinden op die originele Indahnesia site.
Het wordt dagelijks ge-update op dat forum, door diverse deskundige Indonesiekenners als surya atmadja, merapi, obiyo, jerun, yoke. Kun je dus online raadplegen.
Gauw wat inkt kopen in de winkel, voor 15 euro ben je de man/vrouw, en printen maar wat je nodig hebt.
Hi Mas Bule,
Het is niet de LP die daar gekopieerd staat maar de gidsen van Periplus, die eigenlijk veel beter zijn. Ik heb er ooit een paar in Indonesia gekocht voor 30.000 Rp per stuk. Veel diepteinformatie en schitterende foto’s. Overigens het schijnt dat reizen zonder LP een onmogelijkheid is het is zoiets als een geloof, koop je de LP dan kom je zeker broeders en zusters tegen. Vroeger had je Lou de Palingboer en ze gelovige club, ook LP
Volgens mij wordt die Mooinesia site steeds slechter bezocht, komt vast en zeker door het dictatoriale gedrag van het moderator duo aldaaro, dat schrikt de mensen af. Van die mannetjes die net een paar jaar in Indonesië wonen en dan “alles weten” geregisseerd vanuit Batam en Yogya, of all places.
Vergissen is menselijk maar niet wenselijk. Ik heb nog een paar periplus gidsen in de boekenkast. Hoewel verouderd zijn ze de moeite waard om te behouden, vanwege de foto’s en de informatieve teksten.
Ik begrijp ook al niet hoe iemand op het idee komt om hier te vragen of je in Indonesie LP gidsen kunt krijgen over het eigen land.
Denkt men dan dat ze zo achterlijk zijn daar in Indonesie en vooral op Sumatra dat toch dicht bij Singapore en Maleisie ligt?
Dit begrijp ik niet
Ik dacht dat bij de Periplus boekwinkels (in Malls) en airport je de Indonesische L.P kan kopen.
Dat heb ik gezien in Plaza Indonesia Jakarta bij een Periplus winkel en in Taman Anggrek Jakarta bij Gramedia.
Wat begrijp je niet en wie begrijp je niet?
Sites worden tegenwoordig verbonden aan personen, en wanneer je als persoon niet ligt bij de mensen, of ze twijfelen aan je integriteit en betrouwbaarheid dan komt men niet meer.
Vroeger of later komt men, via internet, achter je persoonlijkheid.
Iemand die van elk eiland en stek van Indonesie een startpagina heeft, die is alleen maar uit op geld en niet op het geven van informatie waarmee mensen verder kunnen.
Straks zal dat startpagina-gebeuren ook niet lopen.
Deze gedeelte :
Ik begrijp ook al niet hoe iemand op het idee komt om hier te vragen of je in Indonesie LP gidsen kunt krijgen over* het eigen land.**
Denkt men dan dat ze zo achterlijk zijn daar in Indonesie en vooral op Sumatra dat toch dicht bij Singapore en Maleisie ligt? *
Wie bedoel je met iemand ?
Over het eigen land ?
En wie is men ?
Lees posting 1 nog maar eens.:slapen:
Dan begrijp je het misschien.
Ik heb de vraag in posting nr 1 al beantwoord , in posting nr 2 .
het goede antwoord staat in bericht 3. Praktisch en to the point, zonder omwegen van laten bellen, beca, gewoon onderweg een boekhandel binnenlopen die het heeft, pakken, naar de kassa lopen, afrekenen…c’est tout
Niet zo goed uitgedrukt misschien, maar ik zie dat er forumlieden zijn die het begrijpen.
Voor Surya nog eens: hoe kan men nou vragen of je in Indonesie, op Sumatra, een LP gids kunt krijgen over Indonesie.
Ik vind dit zo’n uitzonderlijke vraag, alsof men (de vraagsteller) denkt dat Sumatra een achterlijk en achtergebleven gebied is. Kan het me best voorstellen dat de LP in een kleine desa niet te koop is, maar op Palembang, Medan, Pekan Baru, Padang?
Maar, je stapt wanneer het goed is toch over in Singapore, kun je daar ook kopen wanneer je er niet zeker van bent.
Simplistischer, ik schaam me dood, dan deze uitleg kan niet, dacht ik zo.
Je kunt beter vragen of je parfum van het merk **Eternity **op Makassar kunt krijgen.
Goede vraag, is het daar te krijgen?
Op 1 of andere manier wil ze in Medan kopen , dus heb ik de vraag netjes beantwoord.
Zo simpel is dat.
Ok,
Vraag (vragen) beantwoord, over naar de orde van de dag, of het volgende topic:wereld:
Zo simpel is het niet als je “je andere bril” op hebt, lijkt Sumatra ineens gekrompen
Volgens mijn : Alleen op de plaatsen waar veel toeristen komen, Jakarta, Bali en Yogya.
Voor de rest : vergeet het maar.
bedankt weer voor de antwoorden. en natuurlijk weer een hele discussie.
ik vraag het omdat we van buta ferringi naar het vliegveld op penang gaan en vanuit hier vliegen naar medan.
en we kiezen voor de LP omdat wij de taal niet spreken en het dan wel handig is om iets bij je te hebben.
misschien had ik inderdaad in KL al moeten kijken maar ik dacht ik koop hem in indonesie. maar ik wist niet waar in medan dus vandaar de vraag. sumatra is toch iets minder toeristisch dus wist niet zeker of ze de LP verkochten. in Jakarta denk ik zeker dat ik de LP kan kopen. maar ik heb niet echt een idee bij medan. sorry hoor ben stomme toerist.
Kijk eens in Penang bij de (tweedehands) boekwinkels daar. Er zullen vast backpackers zijn die reizende vanuit Indonesie hun LP daar achterlaten.
Stomme toerist ?
Hoezo ?
Ten eerste ben je nog nooit in Indonesia geweest .
Ten tweede je hebt een vraag gesteld omdat je een bepaalde reden heb .
Ik heb het beantwoord omdat ik het als een legitieme vraag beschouwd.
En probeerde gewoon gewoon je vraag te beantwoorden zonder eerst moeilijk te doen en of zuur te reageren.
Dat het een andere wending kreeg is te wijten aan andere oorzaken.
Als je vragen heb , kan je hier gewoon plaatsen , kan toevallig een Nederlandse boekje van mijn Sumatra reisgenoot lenen .
Ik heb een L.P gekocht bij VD Amsterdam , en toch ben ik ontevreden over de inhoud wat met Sumatra te maken heeft.
Ze hebben zelfs een foute adres van de Dinas Pariwisata Sumatra Barat , de dinas (dienst) is al bijna 6 jaar verhuisd naar andere adres.