Lonely Planet en reisadvies

Ik ga vanaf kerst een maand naar Bolivia en ik wilde een lonely planet aan gaan schaffen, maar ik zag dat de laatste editie uit 2007 was? Weet iemand of er nog een nieuwe uitkomt?
Verder heb ik al gelezen dat er genoeg te zien is om je een maand te vermaken in Bolivia, maar zijn er ook plekken waar je een beetje kunt relaxen? Liefst een beetje lekker warm :wink:
Verdere reistips zijn natuurlijk welkom

Groet,

Joop

Kijk ff op de site van de LP. Meestal zit er 3 jaar tussen, dus de volgende zal wel in 2010 uitkomen. Die LP van 2007 is wel erg goed! De enige LP van Zuid Amerika die echt goed geupdate was!

Plaatsen om te relaxen? Tsja, strand enzo heb je natuurlijk niet in Bolivia. Heb aardige verhalen gehoord over dat dorp onderaan de death road (Coroico ofzo). Verder hebben Sucre en Cochabamba een aardig klimaat (hoogte 2500-2800 meter ofzo). Maar iha moet je niet om het klimaat naar Bolivia gaan. Het is of koud en ijle lucht, of je zit in de jungle. Die death road is er niet voor niks: je dondert zo een paar 1000 meter naar beneden :-). Nauwelijks plaatsten “er tussen in”.

De Yungas zijn inderdaad mooi en lekker warm! Goede plek om te relaxen, maar na een paar dagen heb je het daar wel gezien. Zorg dat je met een paar mensen samen gaat, dan kun je je er prima vermaken. In plaats van de death road kun je er ook gewoon met een micro of een gedeelde taxi komen, daar is niks engs aan :slight_smile:

In december is het wel een aardige temperatuur, je gaat dan in de zomer. Sucre is een gezellige middelgrote stad met een fijn klimaat waar je lekker een paar dagen kunt bijkomen. Maar kust, strand of zee ga je niet vinden in Bolivia.

Hi,

Ik heb de mountainbike trip over the Death road oftewel World’s most dangerous road van La Paz naar Coroico gedaan en het was best eng maar wel fantastisch! Het is daar zo schitterend!!! Coroico is idd geschikt om te relaxen, maar de ultieme plek om te relaxen is toch wel animal refuge La Senda Verde, in nabij gelegen Yolosa. The Death road eindigt in Yolosa en La Senda Verde is een klein stukje paradijs op aarde. Ik heb er een aantal weken vrijwilligerswerk gedaan met wilde dieren (voornamelijk apen, maar ook papagaaien, een beer, een boa, een ocelot, schildpadden, caoti’s, een geit die denkt dat hij een hond is, honden, katten, enz., enz.). Je kunt er ook een paar dagen logeren (lees: chillen). Het is er warm, heel groen met riviertjes en hebben er superschone, verzorgde cabin’s, een zwembad en fantastisch eten. Je kunt er prachtige wandelingen maken naar o.a. watervallen. Coroico kun je vanuit hier ook eenvoudig bezoeken. De dieren zijn te gek en de mensen bovendien heel lief. Ik kan het iedereen aanraden. Bovendien steun je La Senda Verde als je er blijft overnachten of nog beter, vrijwilligerswerk doet.

Sucre is ook een prima plek om te relaxen. Ik weet niet of je in de omgeving van Santa Cruz komt, maar op twee uur rijden van Santa Cruz ligt Samaipata, een prachtig dorpje in een hele mooie omgeving, waar je eveneens heerlijk bij kunt komen.

Heel veel plezier en mochten jullie bij La Senda Verde terecht komen, geef de dieren een knuffel van me en doe eigenaren Vicky en Marcelo de hartelijke groeten van Eva!

Groetjes,

Eva