Heen en terug van El Chalten naar Loma del Pliegue Tumbado is al gauw een 22km lopen.
Is het mogelijk om vanaf Loma del P.T. af te dalen naar Lago Torre en te overnachten in Campemento de Agostini?
Iemand ervaring mee? Als je goede andere tips hebt voor een geslaagde trekking rond Fitz Roy, graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties
Joris
PS: na Lago Torre staat een wandeltocht naar Lago de los Tres en van daaruit terug naar El Chalten op het programma.
Ik ben zelf vier maanden geleden in dat gebied geweest rondom de Fitz Roy en heb toen enkel dagtochtjes kunnen doen vanuit El Chalten omdat ik niet de beschikking had over kampeermateriaal. Wel de Laguna de los Tres en Lago Torre gezien, en heb dus ook het Campemento de Agostini gezien, een prima kampeerplek hoor. Je moet dus wel je tent meenemen want refugios zijn daar nog niet te bekennen. De tocht die je op de planning hebt staan ziet er prima uit, als het mooi weer is zou ik er zeker een aantal dagen de tijd voor nemen dan moet je denken aan zo’n 3 dagen want het is werkelijkwaar prachtig. Ik weet niet of je bekend bent met Torres del Paine, Chalten is zegmaar het broertje van Torres del Paine veel kleiner maar wel gratis kampeerplekken en je betaalt geen entreekosten!
1 like