Ik denk erover na om een rondreis te plannen in Albanië. Daarvoor wil ik graag gebruik maken van lokale gidsen. Heeft er iemand tips voor lokale gidsen waar men een prettige ervaring mee heeft gehad?
Welke tour heb je met deze gids gedaan, wat beviel je aan hem/haar en wat had er anders gekund?
Ik hoor erg graag van jullie! Bedankt
Dat klinkt als een geweldig idee! Albanië is een prachtig land met veel verborgen pareltjes. Ik heb goede ervaringen met lokale gidsen die echt veel weten over de cultuur en geschiedenis.
Een gids die ik kan aanbevelen is Arben, die een rondleiding door Tirana en de omliggende natuur aanbiedt. Wat ik vooral leuk vond aan hem was zijn persoonlijke benadering en de manier waarop hij de lokale gebruiken uitlegde. We hebben een dagtocht gemaakt naar het Skanderbegplein en de Bunk’Art-musea, en zijn enthousiasme maakte de ervaring echt speciaal.
Een verbeterpunt zou kunnen zijn dat hij soms iets minder tijd nodig heeft om van plek naar plek te komen; wat meer flexibiliteit in het schema zou fijn zijn geweest. Maar over het algemeen was het een fantastische ervaring!
Wanneer ben je van plan te gaan?
1 like
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Ik wil volgend jaar pas gaan, weet nog niet exact wanneer. Heeft hij een website toevallig?
Een eigen website dacht ik niet, maar hij is te vinden op Tripadvisor: Arben Kola Private Tour Guide in Tirana, Albania - tourHQ
Ben je al vaker die kant uit geweest?
Albanië zelf niet, wel reeds in Servië, Montenegro, Kosovo, Bosnië, Kroatie, Macedonië en Slovenië. Daarom weet ik ook wel een klein beetje wat ik verwachten kan.
3 likes