Wie weet er een goed hotel in Ho Chi Minhstad?
We(mijn vriendin en mezelf)willen in mei voor drie weekjes naar Vietnam.
Hoe is het gesteld met de hygiene in de hotels?
grts:Jasper
Hoi Jasper,
Kijk gewoon naar beoordelingen op sites zoals www.zoover.nl. Wij zaten in Grand, heel centraal gelegen en vrij goed maar ook vrij duur.
Hygiene in hotels is i.h.a. goed, maar kraanwater is en blijft niet drinkbaar dus altijd koken (indien kamer koffie/theefaciliteit heeft) of flessenwater kopen. In toeristenrestaurants kun je best salade etc. eten, in straatstalletjes niet (–> alleen direkt gebakken of gekookte zaken).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hallo Jasper,
Hotelkeuze is natuurlijk wel afhankelijk van je budget en in welk distict je wilt verblijven.
Zelf verblijf ik bijna altijd in Hotel Continental omdat het zeer centraal gelegen is en je hebt een goed ontbijdbuffet in de mooie patio van het hotel. De badkamer is niet de modernste maar alles is aanwezig en werkt.
Hotel Oscar ( 5 overnachtingen gehad ) is wat goedkoper en ligt om de hoek en is wat betreft hotel wat minder lux maar heeft een goede prijs/kwaliteisverhouding.
Op de hygiëne in de hotels is vanaf 3 sterren, waar ik verbleven heb, is niets op aan te merken.
Wat betreft het eten van salades ben ik het maar gedeeltelijk eens met Erik.
Omdat wij veel vrienden hebben in Viet Nam worden we bijna elke avond wel uitgenodigd om ergens wat te gaan eten. We zitten dan de ene keer op lage stoeltjes langs de weg en de andere keer in een echt vietnamees restaurant tussen de vietnamesen. We eten gewoon mee en laten de vrienden het eten bestellen en hebben nog nooit enige darmklachten gehad. Gewoon opletten en als je het niet vertrouwd niet eten.
gr
Ton.
Of er heel veel cola bij drinken, hihi.
In het backpackersdistrict zijn hotels met minder sterren, maar je kunt er goed rondkijken of je een schone tegenkomt. Die zijn er gelukkig wel. Hoop dat jullie een mooi hotel zullen vinden.
Groetjes, Anne
Hallo,
Even een aanvulling op het eten in Viet Nam.
Je hebt in Saigon diverse winkelcentra van "Parkson ".
Het winkelgedeelte ziet eruit als de bijenkorf met de bekende merken ( chanel, boss enz. ) maar de meeste hebben een restaurant. Die achter hotel Continental aan Dong Koi street op de 4e etage.
Hier kun je voor 60000 vnd soep + frites met kip en greonten en een fles tiger te eten en drinken.
Een broodje hamburger of cheeseburgen kost 25000 vnd.
Het heeft een beetje vreemd systeem om te bestellen.
Wanneer je het restaurantgedeelte binnenkomt, dan zie je natuurlijk tafeltjes en stoelen; zorg dat 1 iemand de tafel bezet houdt.
Om de tafels zie je balies met iemand erachter, iedere balie verkoopt gerechten uit diverse landen zoals Viet Nam, Singapore, Maleisië, Thailand enz. Het menu staat op grote foto’s achter haar. Maak je keuze en betaal. Je krijgt dan een soort standaardje mee waar je kassabon als een vlag ingeklikt is. Deze zet je op de tafel en het eten en/of drinken wordt dan naar je toegebracht en bij het afleveren getekend door de ober met een paraaf. Drankjes hebben overigens ook weer een aparte balie.
Ik zie er nooit enige tourist en misschien is dit een goedkoop alternatief of afwisseling wanneer je snakt naar wat westers aan doend eten. Frites hebben ze ook.
De koers van mijn Laatste omwisseling afgelopen vrijdag ( 21-1 ) was overigens €1 = 27325 vnd.
gr
Ton.
Hoi Jasper,
ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar wij hebben Sen Viet hotel geboekt. Ik dacht dat het rond de € 40 per nacht per kamer is.
Groetjes
Hoi,
Ik had Saigon mini hotel nr 1 geboekt via Agoda.com. Kosste ongeveer 20 euro per nacht (inclusief ontbijtje). Vlakbij backpackersstraat. Schoon met airco en vriendelijke dames. Je niks aantrekken van die azijn-mensen op zoover!
:dag: