In april ga ik met mijn vriend 3 weken reizen door Vietnam. W komen aan in Ho Chi Minh en voor de eerste avond vind ik het prettig om alvast een hotel te boeken. We willen graag een centrale ligging (dwz dichtbij de bezienswaardigheden en the things to do in Vietnam). Het budget is wat de Lonely Planet ‘mid range’ zou noemen.
Kan iemand mij een hotel aanraden?
Elios hotel hebben wij vorige week gezeten. Net hotel. Vlakbij de Ben thanh markt. Vanaf daar is veel op loop afstand.
Zeer aardig personeel. Leuk uitzicht vanuit hun restaurant. Ze doen chique maar zijn het niet. Wel een aanrader.
Wil je echt een centraal gelegen hotel dat wat in de buurt komt van Mid range ( wel wat hoger)
dan is Continental een goede optie. 3 dagen voor $95 voor een kamer.
Dan zit je op 15 minuten loopafstand van alle bezienswaardigheden die er zijn in in Saigon; Notre dame, post office, reunifacation palace, war museum, winkelstraat, ben than market, Saigon River enz.
Verblijf in dit hotel rond de 35 dagen per jaar en bevalt prima.
Wij roken en dit is 1 van de weinige hotels waar je tijdens het ontbijt mag roken, omdat deze in de patio ( dus buiten ) wordt aangeboden. Niet rokers kunnen binnen zitten en hebben dus geen last van rook.
Wat goedkoper en dichterbij Ben Than dan Elios, heb hier ooit 3 nachten verbleven, is Hoang Hai Long. Voor $75 een deluxe room.
Goede kamers, goede service, maar alles wat kleiner dan Continental.
Misschien de volgende link voor wat meer ideeën, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Overigens vind ik Saigon 1 van de leukste, mooiste, vriendelijkste wereldsteden.
In een stad van 10 miljoen inwoners horen er de chaotische toestanden, geluid, drukte erbij.
Ook het historische aan de stad, die zoveel heeft meegemaakt, maakt deze lokatie tot een must.
Ben Than market is een grote overdekte hal waar je talloze souveniers kunt kopen.
En om de 3 kraampjes heb weer hetzelfde assortiment.
Vroeger was het wel leuker omdat je toen meer kon handelen, maar tegenwoordig zie veel de borden "fixed prices ", dus bijna geen onderhandelingsruimte.
Wel kun je bij de restaurantjes, slagerijen nog wel iets proeven, en vooral ruiken, van de Vietnamese authentieke sfeer van vroeger.
Het is heel commercieel geworden.
Wel aardig is om na 7 uur de avondmarkt te bezoeken, omdat je dan vanaf een terrasje, tijdens het eten voorbij ziet gaan.
Bin Tay market , in china town, is beter voor de betere souveniers en prijzen. Het is er wel wat drukker en de paden zijn extreem smal.
Eigenlijk is de market de scheidslijn, met uitzondering van “New World” tussen de prijzen van hotels.
Gezien, met je gezicht naar de hoofdingang, rotonde in de rug.
links wordt het steeds goedkoper naarmate je verder loopt en naar rechts steeds duurder.
Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het echte centrum liggen bij het standbeeld van HCMC bij Nyugen Hue street/ Le loi ( bij Rex hotel ). Ook wordt daar oud en nieuw gevierd door honderdduizend saigonezen.
Zoals eerder vermeld is van daaruit echt alles binnen 15 minuten te belopen ( Continental is 1 minuut en Ben Than is 15 minuten).
Mdm Cuq voor 25 dollar per nacht, super vriendelijk, zie LP.
Wel harde bedden en tamelijk veel verkeersgeluid.
Saigon is echt te gek, en voor de rest ben ik het eens met Ton.
Phu Quoc is ook mooi.
gr Fons
Ik ben al drie keer in het Hong Han Hotel geweest.
Hier is echt een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik geloof 20 dollar voor een kamer (vraag er wel een aan de achterkant van het gebouw). Erg schoon, heel erg basic, prima ontbijt en aardige mensen. Midden in het backpackers district maar niet midden in de aller ergste drukte.
Het giant dragon hotel op 173 pham ngu lao street. 20 dollar incl en 15 dollar ex ontbijt. Prima, net, basic hotel met supervriendelijk personeels en op 15 min lopen van de meeste hotspots. Wel kamer op hogere verdieping en aan de achterkant vragen!