Lhasa, Ganden-Samye trek, EBC, Nepal

Tashi delek

We zoeken een of twee mensen om een trip door Tibet te maken van een dag of 16, ben nog aan het onderhandelen met snowlion tours en spinn café over de precieze invulling en prijzen. Ik weet al wel dat het veel verschil gaat maken of we met z’n tweeën gaan of met meer mensen dus bij deze.

Wij komen 20 september met de trein aan in Lhasa en dan 14 tot 17 dagen, afhankelijk van onze (en jouw?) wensen.

Behalve de standaard trip van Lhasa naar de grens van Nepal willen we de Ganden-Samye trekking doen en evt. een dag lopen ergens tussen EBC en Old Tingri.

groetjes edwin en martine

Hi Edwin en Martine,

Nog op zoek naar reisgenoten? Ik denk dat onze reisplannen (en data) net niet compattible zijn, maar je weet maar nooit: ik ben rond 22/23 september in Lhasa, wil dan ook een trip van een week of 2 daar maken. Dag of 4 Lhasa om te acclimatiseren (kom waarschijnlijk met het vliegtuig, dus is wel even nodig), dan via Namtso Lake de ‘normale’ route richting Kathmandu, wellicht met een ‘moderate trekking’ van een dag of 3. Was ook al aan het onderhandelen met Spinn cafe en prijzen schelen enorm als je met een paar meer bent.

Ik hoor wel. Groeten, Jet

We hebben net gisteren contact gehad met een fins stel, ook een tour met spinn café maar zonder trekking. voor hun zouden we ook wachten tot de 22e dus dat zouden we voor jou ook kunnen doen.

kijk maar even of je dit iets vindt en laat snel wat van je horen!

Day 1: Arrive in Lhasa, pickup at the train station or airport
Day 2: Lhasa (suggested sights: Jokhang Monastery and Barkhor Circuit), with tour
Day 3: Lhasa (suggested sights: Potala Palace, Drepung Monastery, Sera Monastery
Day 4: Lhasa, visit Pabongkha Monastery
Day 5: Lhasa, visit a local family home.
Day 6: Drive: Lhasa - Ganden Monastery, trek to Hebu
Day 7: Trekking: Hebu - Langangtso
Day 8: Trekking: Langangtso - Negasongdu
Day 9: Trekking: Negasongdu - Niangu
Day 10: Trekking: Niangu - Samye monastery
Day 11: Drive: Samye monastery - Gyantse
Day 12: Drive: Gyantse - Shigatse - Sakya (this is actually one of my favorite places)
Day 13: Drive: Sakya - Rongbuk Monastery, then walk for aorund 4km to Everest Base Camp and back. Total walking distance = 8km.
Day 14: Drive: Everest Base Camp - Zhangmu
You are going to leave Tibet on Day 15, make sure you have enough time on your Chinese visa.

Note that the trekking trip has included: car rental, yak rental for the trekking days, chef and trekking guide salary, meals, tent rental, sleeping bags and camping gears.

Because of the condition of the route, items above are all-inclusive, you cannot choose to opt out, for example, the chef and yak rental, to save money. Sorry for this inflexibility.

Price for 2 people: RMB 26060
Price for 3 people: RMB 28938
Price for 4 people: RMB 29988

en kan je jouw programma van spinn sturen?
grtz Martine

Hi Martine,

Ziet er goed uit! Ik had een quote zowel mèt trekking (heb ik het liefst, ga na Tibet ook 3 weken lopen met een vriedin in Nepal, maar vond een trekking in mijn eentje ook gezien de hoogte niet zo tof) als zonder. Die zonder trekking bij Spin is deze:

Thanks, and the new itinerary would be like this:

Day 1: Arrive in Lhasa, free pickup service, with tour guide

Day 2: Lhasa for acclimatization, relax… (suggested sights: Barkhor Circuit, Jokhang Monastery, Tsamkhung Nunnery and teahouse), with tour guide
Day 3: Lhasa (suggested sights: Potala Palace, Drepung Monastery), with tour guide

Day 4: Lhasa (suggested sights: Sera Monastery, Pabongkha Monastery), with tour guide
Day 5: Lhasa, local family visit, but more relax today, with tour guide
Day 6: Landcruiser trip: Lhasa - Namtso Lake, with tour guide
Day 7: Landcruiser trip: Namtso Lake - Yangpachen hotspring - Lhasa, with tour guide

Day 8: Landcruiser trip: Lhasa - Tsedang (Samye Monastery and Yumbulhakhang), with tour guide
Day 9: Landcruiser trip: Tsedang - Yamdrok Lake - Karula Glacier - Gyantse (Choeden Khumbu Monastery), with tour guide
Day 10: Landcruiser trip: Gyantse (Tsong Borg Fort) - Shigatse (Tashilunpo Monastery, only 1hr) - Sakya (Sakya Monastery), with tour guide
Day 11: Landcruiser trip: Sakya - Tingri - Everest Base Camp
Day 12: Landcruiser trip: Everest Base Camp - Zhangmu Nepali border
You will cross the border on Day 13, make sure you have enough time on your Chinese visa.

Total cost of this tour for a two-person group is RMB 16384.

This quotation is designed for a two-person group, please check the price for groups with different number of people.

You can get it cheaper if you can find some partners to share the cost (especially the cost of the jeep and tour guide). We can help other travelers to hook up with each other, but to be frankly, successful rate is still not so high. I suggest you to find some partners on some internet forums.

Here’s a referenced price of this tour package for more people:

1 person: RMB 14801
2 people: RMB 16384
3 people: RMB 18598
4 people: RMB 20152

Die met trekking was via een ander bureau, waar ik geen lekker gevoel bij had:

Regarding Tibet Tour, Here is some Information.
Hope you will like it.

Day 01-02 (14 hours train from Golmut - Lhasa, night time.) $ 70.00

Day 03 & 04 Lhasa sightseeing $ 240.00

Day 05 Lhasa Ganden Monastery - trekking starting point

Day 06 Trekking to Ye Drogpa

Day 07 Trekking to Tsotup valley

Day 08 Trekking to Yanlung

Day 09 Trekking to near Samye (trekking complete) Cost $ 850.00

Day 10 Samye - Tsedang Tour

Day 11 Tsedang to Gyantse

Day 12 Gyantse to Sigatse

Day 13 Sigatse to Segar

Day 14 Segar to Border (Nepal - Tibet border)

Day 15 Border to Kathmandu Tour complete cost $ 1050.00

Total Price for one person $ 2210.00 Net payable to the agency. This is for one person traveling.

Includes:
Train
breakfast and single room in Lhasa, Tsedang, Gyantse, Sigatse, Xegar and Border (Zangmu)
Breakfast lunch, dinner for trekking with yak, tent, everything in trekking
Permit entrance fees
Guide with English - Chinese - Tibetan Speaking

Vind het overigens prima om een dag of 2 eerder naar Lhasa af te reizen. Zou mooi zijn als het zou passen, maar ik hoor wel.

Groeten, Jet