Leven voor 500 euro per maand

Beste wereldreizigers,

ik heb nog niet veel van de wereld gezien. Ben een jongeman van 41 jaar en wil eens wat anders. Ik baal altijd van het klimaat in Nederland en wil me ergens gaan vestigen waar het lekker warm is. Mijn huis zet ik in de verkoop en verwacht daar een ton aan euro’s netto over te houden.

Van dat geld wil ik ergens iets eenvoudig huren en er van eten en drinken.

Ik wil proberen om voor 500 euro per maand rond te komen, voor de huur van een eenvoudig onderkomen en eten en drinken. Heb verder geen luxe nodig als het maar lekker warm is.

Wie kan me vertellen in welk land ik voor 500 euro per maand kan leven ??

Vast bedankt voor jullie reactie.

Hallo,

Ik denk dat het heel lastig gaat worden en dat het budget zeer weinig is. Hier op koh tao thailand huur je voor 250 euro per maand en dat is dan een bungalow met fan. Dan ben je voor eten enz ongeveer 15 euro per dag wel kwijt dat is al 450 euro per maand. Dan moet je daarnaast elke 2 maanden het land uit voor een visarun die je ook 25 euro kost. Dan moet je meestal nog rekening houden met onvoorziene kosten dan ben je toch wel snel rond de 1000 euro per maand kwijt.
Ik denk wel dat het in Azie het goedkoopst is kwa levensomstandigheden en temperatuur maar toch het permanent leven hier is wat lastig met visa of je moet een bedrijf beginnen ofzo.

1 like

hoi haasje68,
ik woon in moshi,tanzania en ik kom rond met zo’n 450 euro per maand,ik betaal 175 euro per maand huur,5 euro water en rond de 20 euro electra,daarnaast kost een heerlijke maaltijd hier rond de 2 euro,een bier(halve liter) kost 70 eurocent,cocacola flesje 25 eurocent,als je niet veel eisen hebt,hou je geld over.je moet proberen een visum te krijgen voor 1 jaar,daarna kun je kijken voor een work permit,dan kan je voor altijd blijven.
en het is hier altijd warm.

succes,
groetjes ineke

1 like

.

Hoi Ineke,

Mag ik vragen of de werkgelegenheid daar goed is in Tanzania?

Gr Sun

hallo,

als je echt geen luxe behoeft kan je met wat improvisatie in bijna elk zuidelijk land voor dat geld leven. niet in een huis, want daar komen allerlei vaste lasten bij die de kosten opschroeven. dat is niet nodig omdat je als het warm is toch vooral buiten leeft. maar in een ( evt.oude) camper waar je mee op vrijplaatsen gaat staan. huur : noppes, vervoerskosten : net zo veel of weinig als je zelf wilt, woonplek: altijd fantastisch, soms zee, soms bos en af en toe de stad. water altijd gratis voorhanden in meren , beken, de zee en bij openbare gelegenheden, stranddouches etc. op koude avonden een klein gaskacheltje erbij of gezellig in een hotellounche zitten. kortom vrij leven voor een minimum aan geld!

paul