Leven In Firenze

Ciao

Ik ben antoine (17) en ook een italie gek. Nu zal ik in de toekomst ook wel ééns voor een jaar of langer willen werken en leven Italië.

Nu weet ik ook dat de campings niet eeuwig open zij.

Dus ik dacht kan je niet bij een boer werken en daar onderdak krijgen desnoods in een schuur. Want een salaris van 500 euro per maand is niet echt veel he.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Weet er iemand adressen van campings en boederijen.

Of zijn er nog andere mogelijkheden.

arrevidercci

Antoine

salve,
toen ik 17 was droomde ik ook veel… :huh:
de vraag is kun je al wat italiaans? want als je wilt werken moet je toch (vooral technisch ) italiaans kunnen…geef me hooivork?..

voor de rest zou ik gewoon vertrekken en kijken waar je uit komt B) …je bent jong , blank ( denk ik) , mannelijk , je vindt hier zo wel handenarbeid… :smiley:

Nu zal ik nog niet vertrekken, wil eerst mijn MBO opleiding bouwkunde afmaken dan heb als zekerheid mijn diploma.
Weet iemand hoe het met de bouw zit in Italy, werkgelegenheid opleiding enz.

?

zorg nou eerst maar dat je een cursus italiaans doet, als is het maar beginners-level.

In de toeristische sektor kun je je met duits en engels goed redden, maar al het andere niet.

Italianen zijn zeer chauvinistisch en zullen niet zo snel de moeite nemen om voor jou een andere taal te spreken, en om eerlijk te zijn de meeste lager opgeleide It. spreken niks anders als italiaans.

succes!