Op Zoek Naar Werk In Italie!

Ik ben steeds aan het zoeken naar werk voor de zomer, kan het nog niet echt vinden. Ik heb al 2x een zomer voor selectcamp gewerkt en ben nu op zoek naar iets anders eigenlijk, dus geen organisatie. Maar iets van een bar of restaurant in een leuke plaats, ik kan alleen geen italiaans, niet echt handig maar ja…
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!! Please? :slight_smile:

Groetjes Jessica

L.S.

Cara Jessica,

Je schrijft: …“maar kan helaas geen Italiaans”…

Dàt is, als ik jouw verdere vragen begrijp, inderdaad een (onoverbrugbare ??) handicap.

Mijn antwoord is: ga als de bliksem wat Italiaans leren.

Het is nu januarie (gennaio) en de zomer is nog ver weg…;
…in 4 maanden kun je aardig wat Italiaans leren en vergeet niet je lera(a)r(es) te vragen je eigen privé-solicitatiebrief (in het Italiaans) te laten vertalen. Om te beginnen: start je Italiaanse lessen met Italiaans toegespitst op veel voorkomende vragen in bars/café’s/restaurants.

(Die sollicitatie-brief inperfect Italiaans… , met een copy in het Nederlands etc.stuur je gewoon naar wat campings,bars,restaurants…)

Met de Meeste Hoogachting (Distinti Saluti)
Arturo.
P.S. : Pdm, is sol(l)icitatie in het Nederlands nou met één of twee L’s?
:wink:

Hee!

sollicitatie, met 2 ll’s dus. haha! in ieder geval bedankt voor je reactie, dat is denk ik idd de beste oplossing.

Groetjes

Hoi Jessica,

Ik heb nog een tip voor je met het Italiaans leren.
In nederland kun je het leren bij Dante Allegirie een superleuke school die Avond cursussen organiseren.
Verder kun je Italiaans leren op de open universiteit of bij de Ambasade.
Er zijn ook vakantiecursussen te doen.
Wij ( mijn vriend en ik) doen elk jaar z’n cursus via Intelstudio.
Tot nog toe is ons dat zeer goed bevallen.
En zo hebben wij al heel wat gezien van noord Italië.
Je hebt namelijk standard 4 uur les per dag en smiddag’s en in het weekeind worden er excursies georganiseerd of kun je zelf plaatsen bezoeken.

Je schreef dat je via selectcamp had gewerkt???
Hoe was dat?
Hoe oud zijn de medewerkers gemiddeld daar?
Het lijkt mij namelijk ook erg leuk om te doen.
Waar in Italie heb je gezeten?
Bleef je op 1 plek of ben je rond gaan reizen?

groetjes Astrid

Hee astrid!

Sorry een beetje late reactie, maar heb de laatste tijd erg druk gehad. Ik weet niet of je nog geintereseerd ben, maar hier toch maar een reactie voor de zekerheid.
Het is zeker leuk om voor selectcamp te werken, het is afwisselend werk en erg gezellig met zn allen op de camping. Het hele sfeertje is geweldig. Ik heb 2 jaren op camping mediterraneo bij adriatische kust gewerkt! Echt een super camping!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

gr. jessica

Hoi Jessica,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf ook laat met reageren sorry.:unsure:
Zeker heb ik wel intressen.

Hoe jong zijn de mensen die daar komen werken?
Leer je Italiaans door het werken bij select camp?

Ik ben nu ook bezig met een studie beurs en met ai-pair buro’s.
Een ding is voor mij zeker, ik ga naar Italië.
En ik ga daar Italiaans leren. :wink:

groetjes Astrid

Hoi Jessica,

Ik ben Patrick en ik woon en werk nu een jaar in Italië aan het Gardameer. Ik heb vorig jaar voor Eurocamp gewerkt. Mijn vriendin is Italiaanse, dus ik ben hier gebleven tijdens de winter (nog wel een paar keer terug naar Nederland geweest). In de winter heb ik Italiaans geleerd en gewerkt op de beurs van Verona. Ik heb alle campings en hotels hier in de buurt emails gestuurd en vanaf maart werk ik op een camping in Bardolino, voor een Nederlandse baas.
De vriend van een collega (die alleen Engels spreekt) is vorig jaar hier naartoe gekomen en heeft binnen een dag werk gevonden in een pizzeria. Hij is gewoon gekomen en is overal binnen gelopen en gevraagd of ze personeel nodig hebben.
Voor het leren van Italiaans is het vooral een kwestie van veel praten met Italianen. Als je een beetje basiskennis van Italiaans hebt pik je het wel snel op. Ik volg een cursus aan de NHA vanuit Nederland en dat gaat heel goed.

Succes met zoeken!

Groeten, Patrick