Om te beginnen zal ik mij even voorstellen. Ik ben Fenna en ik ben 21 jaar. Dit jaar wil ik voor het eerst op rondreis gaan naar Indonesië. Ik zou best met een groepsreis mee willen, mits er een aantal leeftijdsgenoten zijn (tussen de 20 en 35 o.i.d.) De reizen die ik tot nu toe heb bekeken worden vooral geboekt door stelletjes of oudere mensen (50+ e.d.).
Ik zou mij graag met iemand van mijn leeftijd of meerdere personen willen aansluiten bij zo’n groepsreis.
Via Djoser heb ik een mooie groepsreis gezien van 28 dagen naar meerdere eilanden. Ik sta ook open voor andere opties. Laat maar horen. Wie heeft er ook interesse in een reis naar Indonesië in juli 2013?
Klinkt goed! Ik heb ook een tijdje getwijfeld om met zo’n reis mee te gaan, maar net als jij zie ik het ook niet echt zitten om met veel oudere mensen op reis te gaan. Tot ±35 vind ik het wel oké, maar daar boven wordt het een andere verhaal Ik heb vorig jaar een groepsreis gemaakt met de organisatie Mambo. Mambo is voornamelijk gericht op rondreizen voor jongere mensen Ze bieden een aantal hele mooie reizen aan, alleen de meest reizen voor aankomende zomer staan nog niet online, dus ik weet niet of ze ook naar Indonesië gaan dit jaar.
Verder lijkt mij die rondreis van Djoser ook wel gaaf
Ja, een paar oudere mensen is niet zo’n probleem op zich. Maar je wilt ook met iemand erop uit kunnen trekken. Oudere mensen hebben andere interesses/behoeften denk ik.
Ik was Mambo al tegengekomen. Ik zag dat Indonesië er niet tussen stond bij de opties rondreizen Azië. Helaas! Anders was dat zeker een goede optie geweest.
Jij ziet die rondreis van Djoser ook wel zitten? Zag er goed uit op de site he? Ik heb even informatie opgevraagd over het reisgezelschap tot nu toe voor de reis van 9 juli: “Voor de reis hebben wij nu een koppel van beide 61 jaar en een alleenreizende man van 55 jaar.”
Nu nog een hoop jongere mensen erbij en dan zie ik het wel zitten!
Hoe oud ben jij trouwens Kina? Veel ervaring met alleen reizen? (Ik niet)
Klopt! Dat is ook zo, maar als je een groepsreis wilt doen dan zit je vaak bij wat oudere mensen. Bij Mambo valt het meestal wel mee, omdat de max. leeftijd daar 35 is volgens mij. De nieuwe reizen van Mambo staan er op, maar idd helaas geen Indonesië… Uiteindelijk voel je je wat beter op je gemak bij mensen van je eigen leeftijd, dan koppels van 61! haha!
Zag er inderdaad wel goed uit, maar ik vind alles wel leuk eigenlijk! En Indonesië is sowieso wel een mooi land volgens mij Bij Shoestring bieden ze ook een aantal reizen aan naar Indonesië. Had je daar al gekeken??
Als je echt op zoek bent naar een jongerenreis kan je echt het beste bij Mambo kijken Maar je wilt per se naar Indonesië dus? Is het een life-long dream om naar Indonesië te gaan?
Ik heb niet echt veel ervaring met alleen reizen. Ben vorig jaar dan voor het eerst naar Italië geweest met de groepsreis van Mambo. Wel alleen geboekt, maar uiteindelijk zit je daar met een aantal leeftijdsgenoten, dus voelt het niet echt alleen
Ik ben trouwens 22, en heet geen Kina (I wish :P), maar Gert. Mijn nickname is de naam van mijn idool. haha
Hoi Fenna,
Ik heb zeker wel interesse in een reis naar Indonesië in juli. Hoe staat het ervoor met deze reis? Stuur me anders even een berichtje.
Groetjes,
Chris
Heb je Shoestring/ koning Aap al geprobeerd? Deze site is er juist op gericht om met jonge mensen te reizen. Hun programma is daar op aangepast en ze hebben zelfs de voorkeur dat je met een backpack komt. Nou dat zie ik die ouderen niet snel doen.
Verder geven ze je veel vrijheid. Ik ben zelf nooit met shoestring gegaan, wel met Kras. Had op zich geen problemen met die ouderen, maar daarentegen ben ik ook ouder dan jou. Ook individuele reizen kan je even googlen; Zij maken een programma/ route voor je dan ben je onafhankelijk van zo’n groep. Succes