Leuke plek in Goa?

Hoi,
Ik vertrek half februari 2009 naar India en start in Goa. Wie heeft een aanrader om de eerste week te overnachten? Ik wil mezelf tijd geven even te wennen en wat te relaxen voordat ik aan mijn reis begin. Ik heb iets gehoord van Aconda (?) maar of ik dat juist spel… dat zou een klein plaatsje aan de kust zijn.
Iemand een leuke suggestie?

Bedankt voor je tips. Ik ga de websites eens even bekijken. Ben je er zelf ook geweest?

Hallo, ben het eens met een vorige schrijver over Bakti Kutir in Palolem, maar ik denk dat het helemaal ervan afhangt wat jij zoekt. Je had het zelf over Agonda. Dat is best rustig, ik zou daar persoonlijk niet beginnen. Is het de eerste keer in India voo rjou? Wil je goa trance feesten ga dan naar Anjuna, Vagator, Chapora. Dat is wat alternatiever, lekker bruisend, gek en mensen die willen feesten, roken, chillen. Wil je lekker relaxen op het strand tussen de ‘gewonere charter toeristen’ maar wel in een heel mooie omgeving eb strand, ga dan naar Palolem. Dat is toeristisch, mooi, veilig, relaxed en een goede plek om te beginnen. Bakti Kutir is wel wat duurdere plek, dat zou een nadeel kunnen zijn, maar nogmaals wat zoek je? Ik hou persoonlijk heel erg van Arambol, heerlijk plaatsje in het noorden. Ik kan je veel dingen aanraden. Laat me weten wat je zoekt en ik kan je adressen geven. Ik ben er vaak geweest, dus ik denk wel te weten wat ik jemoet aanraden. Ik hoor het wel. Succes. LIEFS< MAUD

Hoi Maud,

Fijn dat je met me mee wilt denken. Het wordt voor mij inderdaad de eerste keer India. Ik ben geen groot feestbeest en rook niets. Ben op zoek naar een plaats waar ik rustig kan beginnen om te wennen en ook even uit te rusten van de drukke periode voor mijn reis. Langzaamaan de Indiaase sfeer proeven en mensen ontmoeten. Ik heb begrepen dat Delhi een enorm drukke stad is met veel indrukken. Daarom wil ik liever beginnen in Goa. Dan kan ik rustig wennen en van daaruit richting Delhi en mijn route beginnen. Rajastan, Amritsar en Uttar Pradesh.
Je kan mij ook mijn eigen mail antwoorden: sandrienwansink@gmail.com

Groeten Sandrien

@wansan: naast Palolem heb je Patnem zitten, momenteel (wij zijn net terug) is het erg druk en toeristisch in Palolem. Patnem is zeker de helft minder druk en minder toeristisch, en naar onze beleving des te leuker en relaxter. Strandtentjes die strandhutjes verhuren zijn er voldoende!
Palolem is vanaf Patnem lopend te doen, onderweg kom je nog 2/3 leuke restaurantjes tegen met mooi uitzicht.

Veel plezier met de laatste voorbereidingen.

Mee eens. Patnem is ook erg leuk en net iets relaxter dan Palolem, omdat het minder druk is. Gewoon rondkijken waar je jezelf het meest op je plek voelt. Zal zeker lukken!