Leuke plek in Drakensberg

We gaan eindelijk er even tussen uit.

Wie weet een leuke plek in de Drakensberg?

Van horen zeggen Annemieke: Bergsville schijnt een prachtig gelegen oord te zijn in de Drakensbergen.
Heb ook wel eens gekeken naar een lodge om daar te verblijven, via wheretostay. Daarna via www.tripadvisor.com naar de recensie’s gekeken.

Alvast veel plezier, wij willen eind Jan./begin Feb. gaan, denk een dagje of 3 naar Graskop.

Groetjes,
Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

Wij gaan in feb 2011 naar oa drakensbergen en hebben de Cavern resort op het oog lijkt duur maar is fully inclusief

Wat is een aanbevelenswaardige accomodatie in Kruger, Pretoriuskop kennen we en denken aan olifants restcamp voor 3 a4 nachten.

groet
adriaan

overigens E-mail [EMAIL=“ad.hoozemans@versatel.nl”]ad.hoozemans@versatel.nl

Cavern resort, lijk super groot en massaal en de prijs valt reuze mee.

Wij hebben nu http://www.nambitiplains.com/index.php op het oog. Ze hebben nu een aanbieding, is alles incl. Ben benieuwd.

Hoi, Annemiek,

Mabitiplains krijg ik prijzen op van R 2650,00 pp das bijna € 500,00 per nacht,

dan weet ik nog wel wat anders ithala bv iets meer oostwaards

groet

Ad

Gelukkig hebben ze een aanbieding nu. Dus we gaan genieten daar. We willen ff niets doen, zelf niet koken!

Alles inclusief, ontbijt, lunch, diner, 2 game drives, drankjes.

Even lekker bijkomen na 2 jaar geen vakantie te hebben gehad.

Maar is intiem, kleine opzet, etc. Wij gaan deze prijs niet betalen hoor. !
Wij houden niet van die grote resorts, waar kinderen rond rennen de hele dag. Nee niets voor ons.

Bedankt Ad.

hallo,

wij zijn net terug van 27 dagen Zuid Afrika en hebben enkele dagen Drakensbergen gedaan. Meer naar het zuiden hebben we 2 nachten in Underberg doorgebracht bij Khotso (backpacker). hele leuke lokatie, de eigenaars zijn paarden/schapenboeren.
Meer naar het noorden, hebben we 3 nachten in Bergville verbleven bij Amphiteater backerpackers. Super lokatie!!! Vlakbij kan je prachtige wandelingen maken en/of via de backpacker mee naar Lesoto gaan (een echte aanrader).

Zoals je merkt, hebben wij steeds in backpackers verbleven. Hier heb je telkens ook de mogelijkheid om te kiezen voor een kamer met douche en wc ed op de kamer of voor camping of voor dorms of gewoon een 2 persoonskamer met gemeenschappelijke douche en wc.

Groetjes,
Katrien

Zo je horen hebben jullie het goed gehad. Maar ondertussen ben ik(wij) het backpacker gebeuren al voorbij, heb ik vroeger wel gedaan hoor!
Bedankt voor de tip, maar we gaan nu voor de luxe deze keer en heerlijk niets doen.
En we meer weten en zien over de Battlefield aldaar en natuurlijk ook wilde dieren gaan zien, blijft altijd mooi.

:zon02:

Wij zijn ook aan het kijken voor overnachtingsplekken in de drakensberg. Hadden ook Khotso en amphitheatre gezien.
Helaas hebben we maar weinig tijd. ( of we moeten een nacht bij Kruger/st Lucia weghalen. of hele lange reisdagen gaan maken, waar we niet op zitten te wachten…)

We hebben gepland dat we v.a. Umhlanga rocks richting Drakensberg willen gaan en daar kunnen we 2 nachten blijven. Daarna van Drakensberg terug naar omgeving Johannesburg…Rechtstreeks va st Lucia leek ons te ver, zeker als we naar Amphitheater backpackers gaan.

We wilden eerst voor 2 nachten naar Khotso, bij Underberg. Maar als we dan vanaf daar weer terug moeten zijn we minimaal 7 a 7,5 uur ( misschien wel langer) aan het terugrijden naar Johannesburg. Dat vinden we veel te lang.
Is het een idee om 2 nachten amphitheater te doen en zitten we dan ook in een van de mooiere gedeeltes van Drakensberg waarbij we bv de Tugela falls in Royal Nat. park kunnen bezoeken( en is dit ook goed mogelijk qua afstand, via google maps of map24 kan ik geen route berekenen van Amphitheater backpackers naar Johannesburg, alleen vanaf de plaats winterton –> heb je nog enig idee hoe lang dit rijden is, lijkt me dichterbij dan Underberg?)

Zijn het goed begaanbare wegen naar Khotso en Amhitheater backpackers?

Of kunnen we beter kiezen voor 2 verschillende plaatsen? Vancleka, hebben jullie de 2 daagse of 1 daagse tour naar Leshoto gedaan? Als dat echt de moeite waard is zouden wekunnen proberen om b.v. bij Kruger of st Lucia een nacht weg te halen…of nog ergens anders.

Zijn er nog plekken waar je zeker geweest moet zijn in de Drakensberg?
Eigenlijk wilden we nog graag ( evt over sani pass, maar kan ook v.a. Amphitheater) naar Leshoto, waarschijnlijk komen we hiervoor tijd te kort.