Begin oktober willen mijn vriend en ik 3 nachten verblijven in de Drakensbergen. Ik heb al veel gelezen op forums, reizen van reisorganisaties bekeken maar vind het lastig beslissen. Met name de vraag waar zit je goed, mooi is het vast overal, maar waar zit je nou precies goed!?
De dagen voor onze nachten in de Drakensbergen verblijven wij in st. Lucia dus we rijden (hopelijk in ongeveer 5 uur) via Durban de Drakensbergen in. Omdat we daarna afzakken richting Umthatha, richting PE, is het voor ons niet handig erg hoog te zitten (zoals Golden Gate, Amphitheater) maar zo ongeveer in het midden?
Belangrijk voor ons is dat we direct in een omgeving zijn waar het mooi is en we niet nog ver hoever te rijden en liefst niet een al te grote accommodatie. Verder weinig wensen. (Al zou een restaurant wel handig zijn? Of zijn er voldoende mogelijkheden om boodschappen te doen zodat we zelf kunnen koken?)
Er zijn heel wat leuke B&B, Self Catering, Guesthouses in Underberg en Himeville, vlakbij de Sani Pass. Vermits ik jullie budget niet ken, kunnen jullie er best zelf eentje uitkiezen.
Ook een paar lekkere restaurantjes in deze buurt!
En het is er heerlijk rustig voor wandelingen…
Een b&b in Himeville, lieve mensen, maar 3 kamers!
Dichtbij is er een goed restaurant in het Himeville Arms Hotel
De eigenaar van de b&b is ook touroperator dus je kan veel info van hem krijgen!
Of mee met zijn 4x4 naar de Sani Pass!
Wij hebben al een paar keer in Arbuckle Housein Himeville overnacht (zelfde straat als Astrid’s aanrader). Je kan kiezen tussen B&B of self catering.
Himeville Arms Restaurant is inderdaad erg lekker en de forel is er een aanrader!
Sungubala Drakensberg Mountain Lodge (www.sungubala.com); Seaforth Country Lodge aan Sani Pass Road; Albizia House in Himeville; Op i-net is veel te vinden.
Umzimkulu River Lodge is ook leuk! Grote huisjes en vriendelijke eigenaar. Supermarkt is in de buurt, maar je kunt ook je ontbijt, lunch en diner laten maken.
Deze lodge zit in Underberg, dus vlakbij de Sani Pass. Ook kun je hier paardrijtochten maken.
In juli/Augustus is het winter. Met sneeuw op de top van de Bergen. Een heel mooi bezicht. Ja kan koud zijn en vriezen, dus neem must, handschoenen mee en warme warme kleding. Maar ja heb je ook nodig als je een gamedrive doet in de ochtend en avond in een van de natuurparken !
Wij zijn in Giant’s castle geweest. Ligt erg mooi.
Als je wat noordelijker wilt zou je ook iets in Royal Natal kunnen boeken (als je in het park wilt zitten).
Wij hadden ook twee overnachtingen in Golden gate. Als je daarvoor al een paar wildparken gedaan hebt is golden gate denk ik een wat mindere keuze (de dieren heb je al gezien en de wandel mogelijkheden zijn wat beperkter)