Misschien stel ik me best even voor om een algemeen beeld van me te schetsen qua karakter enz Ik ben een toffe impulsieve, nieuwsgierige & enthousiaste jongeman van 24 jaar en wil graag wat meer van de wereld gezien hebben
Ik ben respectvol en vriendelijk tegenover mijn medemens en hou er van te genieten van de moment zelf als ze er is, en van de “kleine” dingen in het leven.
Al lang wilde ik alleen op reis gaan, maar de angst van wat er gaat komen houd me toch nog een beetje tegen, dus wil ik 't eerst eens met iemand anders ervaren zodat ik niet zo onzeker en alleen ben. Met 2 sta je vaak sterker
Het avontuur waarnaar ik op zoek ben
Dit is zeer open en vatbaar voor verandering haha Als ik van iets nieuws hoor of mijn gedachtegang ergens op fixeer word ik daar weer enthousiast over en zo stopt dat dus maar niet. Ik weet ondertussen dat ik het eigenlijk allemaal wil gezien hebben, en dat ik mijn tijd daar voor wil nemen (om een bepaald land te zien). Ik spreek dus over backpacken trouwens, licht en goedkoop. Ik hou ongelofelijk veel van natuur, maar ben ook zeer nieuwsgierig naar de culturen.
De persoon die ik zoek
Stel jezelf voor en we zien wel zeker?
Wanneer
-Van nu? tot half juli ongeveer beschikbaar.
-Vanaf eind augustus tot onbepaalde duur
Duratie mag van enkele weken tot maanden.
Nog wat te zeggen
Mijn excuses als dit allemaal een beetje te open en breed genomen is, maar ik zou ook gewoon al snel tevreden zijn hoor
En als er nog wat is vraag je maar, pm / reply maakt ni uit..
Ik ging me net voor het eerst oriënteren op reisgenootjes en kwam meteen jouw leuke bericht tegen! Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Met mijn 21 jaar heb ik nog het gevoel dat de wereld voor mijn voeten ligt. Volgend jaar staat er niets anders op de planning dan werken om te sparen en vervolgens de reis van mijn dromen te gaan maken. Ik ben altijd in voor gezelligheid en hou van het vertellen van verhalen, pratend, schrijvend en regisserend. Om toch af en toe rust in mijn hoofd te krijgen, ben ik afgelopen zomer begonnen met mediteren bij een boeddhistische sangha. Ik ben hierdoor gefascineerd geraakt door het boeddhisme en zou dit dan ook graag in bijvoorbeeld Nepal en Tibet op een andere manier willen ervaren. Als ik reis hou ik ervan om het toerisme te ontwijken en op zoek te gaan naar de echte cultuur en de ongerepte natuur. Zo heb ik in zuid-Italië bij een gastgezin gezeten en heb ik in mijn eentje over de kliffen in Ierland gelopen. Leuke dingen plan ik vaak al heel ver vooruit, maar ik wijk vervolgens heel makkelijk en snel van mijn planning af als dat meer avontuur betekent.
Ik ben momenteel bezig met afstuderen aan de studie Taal-en Cultuurstudies. Voordat ik aan een master begin, ga ik er nog minimaal een jaartje tussenuit. Helaas moet ik eerst nog werken om de reis te kunnen financieren, waardoor ik pas rond maart waarschijnlijk weg kan. In je berichtje staat vanaf augustus voor onbepaalde tijd. Valt in maart starten daar ook nog binnen? Ik zou graag ongeveer drie maanden naar Nepal, Tibet en eventueel omstreken gaan, maar alles staat nog open voor overleg.
Hey Marijke,
Bedankt voor je uitgebreide en gedetailleerde reactie, ik kan me hier wel in vinden.
Zo te zien heb je ook wat rust nodig in je hoofd, ik ken dat, bij mij staat dat ook nooit stil.
Mediteren heb ik al vaak geprobeerd, maar dat heeft nog niet veel opgeleverd hier. Yoga interesseert me ook en lijkt me iets makkelijker om te doen, dus dat staat nog wel op mn planning om te leren. En inderdaad, als je zelfbewust wil zijn en om anderen geeft kom je vaak bij het boeddhisme uit, goed bezig!
In plannen ben ik nog een ramp denk ik, maar misschien ook logisch, want ik heb het nog nooit echt zo uitgebreid moeten doen. Wat ik tot nu toe heb moeten plannen zijn buitenlandse festivals, en dat is niet zo moeilijk. Avontuur is waar het om gaat, dus ik ben niet bang om eens van het padje af te wijken.
Tibet en Nepal zijn ongetwijfeld geweldig! 3 Maanden lijken me een ruime tijd om hier te verkennen. Bhutan is trouwens ook een land wat me fascineert.
Dus om even concreet te antwoorden op je vraag: Ja, maart is prima voor me.