Leuk eiland gezocht voor Turkse kust

In juli zou ik graag met mijn 3jarige dochter voor een week op een leuk Grieks eiland willen zitten, dichtbij de Turkse kust. Klopt het dat je via Kastellorizo NIET naar Turkije kunt afreizen (ik vlieg namelijk weer via Athene terug)?

Zelf dacht ik aan Chios, nog niet heel toeristisch. Een keer op Rhodos geweest, heeft die in het hoogseizoen ook minder massaal bezochte plekjes? En Patmos? In Turkije wil ik graag de zuidelijke kust bezoeken.

Alvast bedankt.

Chios inderdaad of je zou ook aan Lesbos kunnen denken, ligt boven Chios. Vanaf Mytilini is het ca. 1,5 uur varen naar Ayvalik in Turkije

Hallo,

Nu Chios is een heel goed alternatief. Prachtig eiland en nog niet echt ontdekt. Maar realiseer je wel doordat het nog echt ontdekt is door de toeristen je het beste een hotel cq appartement kan zoeken in Karfas want daar gebeurt het op Chios. Is ook een strand en zijn de meeste restaurants.
Je zou ook kunnen kiezen voor Samos, maar dan ligt Turkije wat verder weg. En zelfs misschien Rhodos want dan worden er ook trips aangeboden naar Turkije maar dat is zeker wel 4 uur varen als het niet meer is.

Nu succes

Groet Karin

Neem kos en je bent binnen 50 minuten in Bodrum Turkije

Via Samos kun je ook naar Kusadasi. Het is ongerveer 1.5 uur varen.
Via rhodos kun je naar Marmaris en Iclemer. Het is ongeveer een kleine uur varen.

bedankt beste mensen voor de reacties!
Ik denk dat het karpathos wordt, vlakbij rhodos, maar niet te toeristisch.
wat vinden jullie daarvan en weten jullie nog leuke apartementjes daar?
Ik ga namelijk op de bonnefooi door griekenland reizen. Ik heb alleen de vliegticket. wordt het moeilijk om zonder bemiddeling van een reisorganisatie (suntours ofzo) ergens te kunnen overnachten?