Let op misleidende gids met goedkopere hotels

Ik ben zelf op reis een maand lang in Sumatra geweest in 2009, en heb verschrikkelike viese hotels gevonden via oude gids, zonder ramen, enorme lawai door de moskee diensten,en auto verkeer, oude en viese kamers voor tot 25 eoro per kamer, de nette kamers zijn boven 58-89 eoro per nacht.
Openbaar vervoer is miserable, vies, onmogelijk te reizen , prive auto en taxi kosten 70-100 euro per rit voor 40-50 km, er is heel veel viesheid op straat, veel armoede rond de moskeeen wijken, middelse eeuw misere rond de critelijke kerken, er is absolut geen turisme land, maar een mensen leugens overaal.
Ga nooit op reis daar zonder reisorganisatie, ik heb zelf veel ellende meegemaakt daar.

Merkwaardig verhaal… Vertel eens wat meer, over hotels, waar je bent geweest, welke oude gids, enzovoorts. :chin:

Kamers zonder raam, ach het komt voor in Indonesie, maar ook in Thailand en China heb ik wel eens kamers zonder raam gehad. Ik zal niet beweren dat Indonesië een rijk en welvarend land is, maar er zijn absoluut landen met meer armoede dan Indonesië. Bangladesh staat wat mij betreft op nummer 1, maar ook Cambodja en Mozambique zijn in dat opzicht soms confronterend. De prijzen voor een huurauto die je noemt zijn erg hoog, heb je wel geprobeerd om af te dingen? Idem voor de kamers, in indonesië kan je overal wel voor minder dan 10 euro per nacht overnachten.

Waarom ben je niet naar een ander eiland vertrokken, als je Sumatra zo vreselijk vond?

Jammer trouwens dat je zo’n vervelende vakantie hebt gehad, hopelijk heb je dit jaar meer geluk :slight_smile:

Het gaat hier over Indonesie Yen, met zijn 76 miljoen armen dwz een inkomen van maximaal 2 US $ per dag, het is niet alleen de armoede maar de grenzeloze corruptie en onrechtvaardigeheid die in deze Javaanse kolonie heerst.

ach, ik geloof niet dat iemand die in verschillende draadjes klaagt over slechte hotels in Maleisie, Thailand en Indonesie weet wat armoede is en hoe je het herkent…

bovendien ben ik van mening dat je rijkdom niet louter kan meten aan het gemiddelde inkomen in US$ per dag. mijn Balinese familie had beslist een inkomen van minder dan die US$ 2, maar er was wel eten en drinken en een nieuwe kleding van tijd tot tijd. (en nee, ze accepteerden mijn geschenken niet - ik kwam les geven en deed volgens hen al genoeg!)

Ik zie hier in Solo veel mensen met grote zakken op hun rug lopen en de vuilnisbakken zorgvuldig nazoeken op zelfs papiersnippers. Deze pemulung (voddenrapers) zag je niet onder Soeharto. Omdat je van Indonesie houdt betekent niet dat je de ogen moet sluiten voor alle ellende in dit land.

Zou deze posting niet al te serieus nemen…identieke postings zijn ook door gebruiker geplaatst in Maleisie- en Thailand-forum. Precies zelfde geklaag. Hotels zijn allemaal slecht en overal is het vies volgens deze persoon. Volgende keer maar weer lekker 2 weken all-inclusive in Turkije of Spanje, Adriana ! Wellicht wel wat eigen schoonmaakmiddel meenemen, mocht het daar ook onverhoopt vies zijn !

Gebruiker heeft zich trouwens ook direct laten uitschrijven op WW…beetje apart…