Lesgeven in India

Ik ben in juni afgestudeerd als internationaal leraar Engels (MA) en wil graag dan de wijde wereld in…bijvoorbeeld naar India. Heeft iemand goede tips over betrouwbare sites waar ik zou kunnen kijken voor een baan? Als ik het google word ik namelijk gek van het aanbod, van met name vrijwilligerswerk en stageplekken, maar ik wil dus gewoon werken daar. Ik ben gecertificeerd om op alle niveaus les te geven tegen die tijd. Please, help me de weg te vinden in de internet chaos!

Ook ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die al ervaring hebben met het lesgeven in India of de rest van de wereld?! Ik heb namelijk niet echt een idee wat ik kan verwachten…

Bedankt alvast!
Selene

Hoi Selene,

Wat leuk dat je juist in India les wilt geven.
Ik heb het een beetje voor je uitgezocht, en wat dacht je van travel active, activity international of Joho Abroad? Dit zijn allemaal bekende ontwikkelingsorganisaties. Een vriendin van mij was via Travel Active gegaan en het lesgeven is haar erg bevallen daar.
Jij bent natuurlijk gediplomeerd onderwijzeres, maar misschien is het een goed idee om eerst met een ontwikkelingsorganisatie te gaan. Zo leer je het land kennen, geef je les maar als het nodig is kan je altijd terugvallen op de organisatie. Dat geeft ook een stukje veiligheid en bescherming.

In India kan je dan het land leren kennen en je gaan orienteren. Misschien dat je daarna een vaste aanstelling kan krijgen op een school. Je kan dan alvast hier en daar informeren en dat gaat makkelijker als je in het land zelf bent.

Veel succes!