Hallo,
Ik ben eerstegraads bevoegd in het geven van Geschiedenis in het voortgezet onderwijs. Heel graag zou ik een jaar op een school in de VS lesgeven. Zou iemand mij misschien meer kunnen vertellen over de mogelijkheden?
Alvast bedankt!
Erik
Hallo,
Ik ben eerstegraads bevoegd in het geven van Geschiedenis in het voortgezet onderwijs. Heel graag zou ik een jaar op een school in de VS lesgeven. Zou iemand mij misschien meer kunnen vertellen over de mogelijkheden?
Alvast bedankt!
Erik
Hey Eric!
Ik heb zelf ook aan zoiets gedacht, maar dan in the UK en Dubai (universiteit). Ik had destijds op teachingabroad.com voor wat informatie gekeken (maar meeste vacatures op die site zijn gewoon ESL dingen, maar er zijn ook andere banen bij) en bij de ambassades van de landen zelf. Er is ook een organisatie, maar ik weet de naam even niet meer, waarbij ze vacatures hebben voor over de hele wereld van Nederlandse scholen…dus je geeft dan bijv. in het Nederlands les in Turkije ofzoiets.
Ik heb het gevonden…het is…stichtingnob.nl. Veel vacatures en duidelijke begeleiding etc. USA staat er ook bij, maar ze zoeken op dit moment volgens mij een leraar Nederlands en Natuurkunde. Succes!