Ik ben Rianne, 29, enthousiaste leerkracht van groep 7.
Ken je dat? Je hart ligt in een land, maar ook bij je beroep?
Ik ben zo’n vakidioot en verknocht aan Australië.
Nou is op vakantie gaan geweldig, maar werken in het onderwijs down under lijkt mij een enorme uitdaging.
Ik heb de mogelijkheid om dit uit te gaan proberen.
Ik ben op zoek naar mensen die mij een handje zouden kunnen helpen.
Weten jullie misschien adressen, contacten, websites en vooral mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou erg graag met ze in contact willen komen!
Dus juffen, meesters, ervaringdeskundigen, mensen down under,
mail me! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Mijn ideaal is juist om op verschillende plekken te werken, op verschillende scholen. Ik heb er dan ook geen problemen mee om op invalbasis te werken. Ik weet dat permanente banen schaars zijn. Ik heb in het verleden door QLD, NSW, Vic, en NT getrokken, en moet eerlijk aangeven dat ik geen ervaring heb met het werkelijk ‘leven’ in één van de staten, maar sta er open voor om dit juist te doen!
Mijn voorkeur is eigenlijk om in verschillende staten ervaring op te doen. Ik heb begrepen dat de onderwijssystemen van staat tot staat verschillen, wanneer het aankomt op de einddoelen. Ik ben nieuwsgierig hoe men lesgeeft, wat wij hier evt van hen kunnen leren, en evt visa versa. Ook lijkt het mij heel leuk om een vorm van correspondentie op te zetten tussen de bovenbouw van de school waar ik nu les geef, en de kinderen in australie. Dit om kennis te maken met elkaars belevingswerelden. Waar inderdaad dan wel een extra doel, nl Engels voor Nederlandse kinderen erbij komt.
Maar goed, ik dwaal af… Dat krijg je wanneer je ergens enhousiast over bent…
Je hebt verder geen reacties hierop gehad?
Zelf ben ik bijna afgestudeerd lerares basisonderwijs en ik ga in september 2009 naar Australie om te backpacken… Maar stel nu, dat ik verliefd word… Wat dan? Dan toch weer terug naar Nederland om daar les te geven of…