Lekker weekje skien/boarden, wie wil ook?

Hoi!

Ik heb veel zin er een weekje uit te gaan en lekker te skiën. Beetje low-budget is wel fijn.
Het liefst ga ik met de auto, ik heb alleen zelf geen vervoer. Ik rijd wel graag ;).
Slaapplek maakt me niets uit, als die maar een beetje dicht bij de piste is!
Ik ben flexibel tussen 22 dec en 5 jan. Geslacht of leeftijd maakt me niets uit, hoeveelheid mensen ook niet.
Groetjes, Yvonne

jammer dat je niet later kan zoek nog reis/skigenoten voor 18/1 of25/1

groeten mul

Ha Yvonne, ik ben ook opzoek naar reisgenoten voor een weekje snowboarden (in mijn geval). Zou je tekst zo zelf geplaatst kunnen hebben, behalve dat ik alleen de eerste week van januari zou kunnen. Doen?!
Groet, Daniel

zijn jullie er al uit waar jullie naar toe willen? Ik ben namelijk in Gerlos voor 4 maanden te werken/skieen/boarden en feesten!het begint hier al aardig druk te worden en er zijn vooral veel nederlanders!Er is hier een groot ski gebied en met de feestdagen wordt er ook heel wat georganiseerd!Groetjes Thalissa

Hoi Thalissa, tof dat je daar bent!
Ben aan het rondneuzen wat er nog is. Gerlos is wel beetje ver rijden zie ik. Maar ik neem het mee met zoeken.
Zou jij evt. een rol kunnen spelen in het vinden van een laaggeprijsd slaapplaatsje, mocht Gerlos een optie worden? En misschien weet je iets over vervoer er naartoe? Dankje, fijne dag in de bergen!

Heat beste en goedkoopste is om met de city night line te komen,je hoeft alleen in munchen overstappen. Voor hotel moet je anders even kijken bij husk wintersport reizen,dit is relatief goedkoper!meestal zit er dan ook skipas bij in! Gr. Thaliss

Hoi Yvonne,

Ik ben nu aan het zoeken om a.s. zaterdag te vertrekken voor een weekje wintersport.
Heb je nog interesse om mee te gaan?

Groetjes,
Jan

Hoi Jan,
dank voor je berichtje.
Ik heb zeker nog steeds kriebels…hoorde dat er hopies sneeuw gaan vallen in de Alpen…
Het kan een aardige uitdaging zijn om op zo’n korte termijn accommodatie te vinden wat nog in (mijn) budget past.
Hoe ver ben je met zoeken en wat voor wensen heb je zo’n beetje?
Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,

Het is inderdaad kort dag, maar vorig jaar zocht ik op vrijdag naar een accommodatie en de volgende dag stond ik op de piste.
En tegen normale kosten, want voor mij hoeft het geen luxe te zijn, want het gaat mij om het skiën.
Ik drink geen alcoholische drank, maar heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel doet, ik drink het namelijk niet vanwege de smaak. Verder heb ik een eigen auto met winterbanden. Ik zal je even een tijdelijk tel.nummer geven om eventueel nog meer te bespreken zonder dat het via dit forum moet. tel.nr. 0639130881

Groetjes,
Jan

Hoi Ja, zie ook dit bericht, van Ronald: http://www.wintersporters.nl/forum/topic/121684?page=6#last

Hoi,
Ja het Zillertal is voor mij ook bekend terrein ben er al vele jaren heen geweest.
Mijn auto is alleen een twee persoons wagen, dus als een ander een meerpersoons auto heeft geen probleem.
De periode maakt mij niet veel uit, ik kan het wel inplannen.

Gr.
Jan

Hoi Jan,

Ik heb een VW Golf stationcar, met ruimte voor 4 personen incl. bagage (ex. ski’s/boards), of 3 personen met bagage en ski’s/boards.
De auto heeft winterbanden en de kettingen liggen klaar.
Waar woon jij ongeveer in NL?

Groeten,

Ronald

Hoi Jan,

ik woon tussen Rotterdam en Gorinchem. Ik heb geen eigen ski’s, wel schoenen. Mijn ski’s huur ik al een jaar of 15 op het zelfde plek in het Zillertal. kosten € 74 voor een week, deze ski’s worden maar 2 seizoenen gebruikt en zijn van top kwaliteit.
Waar woon jij ongeveer? Ik weet het niet zeker maar volgens mij woont Yvonne in de buurt van den Haag.

Gr. Anko

Hoi Jan of Anko,

Ik woon vlak bij Groningen, en zou via jouw huis of die van Yvonne, jullie beide kunnen kunnen oppikken, of op een ander verzamelpunt (Utrecht/Arnhem)
Zelf heb ik eigen ski’s, maar wil deze ook eventueel wel ter plaatse huren, zodat er een vierde persoon in de auto past.
Het huren ter plaatse is geen probleem, en zijn genoeg shops met voldoende materiaal.
Uit hoeveel personen bestaat deze groep nu? Volgens mij nog maar uit 3 toch?

Zelf ski ik meestal in Gerlos (toch het gezelligst), maar ben eigenlijjk wel bekend in het gehele Zillertal.
Ik wil wel minimaal 4 dagen, en maximaal een week, langer vind ik niet leuk meer. (ik moet elk jaar heen, maar na 5 dagen heb ik het meestal ook wel weer gezien :slight_smile: )

De afgelopen dagen zat ik regelmatig te kijken naar de livecams van Gerlos, het zag er niet heel druk uit, en volgens mij is het gebied nu zelfs even
gesloten vanwege de wind.

Groeten,

Ronald

PS heet je nu Jan of Anko?

Hahah!!! Ik vatte hem ook niet meer…
Ik tel er ook 3 nu. Ronald, ik heb precies hetzelfde als jij. 4 (max 5) dagen op locatie vind ik lang genoeg.
Ronald weet ervan, ik zal het hier aangeven; ik heb een voorkeur voor overdag reizen. Slapen in auto lukt mij vrijwel niet en ik vind het altijd zonde om de eerste dag op de piste heel gaar te zijn. Als de meerderheid zou gaan voor 's nachts reizen en ik de plannen verder heel geschikt vind, dan ga ik daar wel in mee hoor.
Ik woon inderdaad in Den Haag. Ben flexibel vanaf Den Haag CS naar bv Utrecht CS, bij normaal frequent treinverkeer.

Hoi Ronald,

Sorry, maar beide klopt.
Als Yvonne ook meegaat, zijn we inderdaad met 3 personen.
Ik ben bekend met alle liften/pistes in Zillertal.
Meestal ski ik van Zell via Gerlos naar Koningsleiten en de Gerlosplatte. of van Schwendau via Mayrhoven naar Lanersbach of van Kaltenbach naar Hochfügen.

Groeten,

Ankojan

Is 3 personen voldoende voor jullie? Of willen jullie met minimaal 4 personen?
Als 3 personen voldoende is, kunnen er ski’s/boards mee.
En hoe gaat dit dan verder?
Kunnen we al knopen doorhakken?
Mijn voorkeur heeft s’avonds/s’nachts reizen, zeker op de heenreis, zodat ik tijd heb om een accommodatie te zoeken.
Mochten we s’ochtends om 07:00 vertrekken, en daar om 18:00 zijn, moeten we in het donker op zoek naar een plekje, tenzij iemand al iets gevonden heeft.

Ronald

Ik zou een 4e erbij fijn vinden, maar gezien het tijdsbestek is dat wellicht wat krap.
Ronald, jij zou wel op de bonnefooi gaan begrijp ik?
Het komt wellicht wat maf over, deze vraag: snurken jullie dat je weet?. Ik ben veel op reis geweest, in hostels geslapen etc, en ben erachter gekomen
dat ik er maar niet doorheen slaap.
Wellicht vanavond nog contact en anders morgen hoop ik. Dan is besluiten wel nodig denk ik.
Fijne 2e kerstdag!

Klopt, maar als het een voorwaarde is voor 1 van jullie, is het wel even een puntje.
Ik ga al ruim 10 jaar op de bonnefooi, ik durf dat wel aan, maar jullie ook?
Zoals Yvonne weet, zit ik nog even met 2 katten, voor een vertrek, dit weekend, moet ik deze vrijdag dus onderdak zien te regelen.

Groeten,

Ronald

Vooraf boeken is geen voorwaarde voor mij. Ik zou het fijn vinden om voor de eerste dag wat te hebben, maar tot nu toe is het voor deze data niet bepaald geschikt wat ik zie… reisorganisaties bieden vooral ‘skiweek’ aan en geen 4 nachten/dagen.
Wellicht een idee om iets voor 1e nacht te regelen en daarna ter plaatse verder te kijken. Als die ene nacht dan wat hoger aan de prijs is, kan dat voor mij nog wel. Verder zit ik qua budget toch wel rond max 40 euro per nacht en zou ik heel graag zelf eten kunnen klaarmaken.
Zouden jullie dan de nacht van vrijdag op zaterdag wel willen?
Als het te krap wordt, ik kan ook later nog. Als ik 6 jan overdag maar weer thuis ben.
Arkojan, laat je horennn! :wink: