Leger rugzak mee naar Sri Lanka

Beste mensen,

Ik heb even een paar vragen:

  • Ik lees tegenstrijdige berichten op diverse site’s over de geldigheid van je paspoort, op de ene site staat moet minimaal nog 6 maanden geldig zijn bij aankomst in SL en de andere site staat dat het paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij vertrek van SL.
    Wat is waar? In deze 3 weken zit precies het verschil :slight_smile:

  • Ik kan een legerprint backback tas meenemen naar SL, maar kan dit voor problemen zorgen op de airport of tijdens onze backpack reis van 3 weken door SL? Is het nog een gevoelig onderwerp?

  • Is een visum ook noodzakelijk bij een verblijf van 3 weken?
    Wij zijn in 2010 ook in SL geweest maar toen was er nog niets nodig, ik heb al gelezen dat het verplicht is sinds 2012 maar niet vanaf hoeveel dagen verblijf dit noodzakelijk is. Zoals ik het begrijp moet het wel maar ik wil het toch graag even zeker weten.

Ik zie graag een antwoord tegemoet.
Alvast bedankt!

Groeten Edwin

Hoi Edwin,

Visum is ook verplicht bij verblijf van 3 weken. Je vraagt het online aan via de site: http://www.eta.gov.lk/slvisa/
Ik zou lekker die leger rugzak meenemen, heb nog nooit gehoord dat zoiets uit zou maken…

Gr. Karin

Correct​. Tot 2009 was legerkleding en -rugzak potentieel een probleem ja, nu niet meer. Geldigheid paspoort is 6 maanden vanaf binnenkomst, dat is immers het ‘zekere’ moment. Je vertrekdatum zou je on the spot nog kunnen wijzigen. Dus gaat voor jullie net goed als ik het zo lees.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Mmm, toch een keer een correctie op Erik, sorry :slight_smile: Maar het paspoort moet minimaal nog een half jaar geldig zijn bij het vertrek vanuit Sri Lanka.

Oftewel vanuit het ministerie:

Voor Sri Lanka is een geldig paspoort vereist. Dit paspoort dient na terugkomst vanuit Sri Lanka nog 6 maanden geldig te zijn.

Ik wist dat iemand in de valse info die regelmatig bij BuZa staat zou trappen, pech dat jij het bent ;-). Maar leuk geprobeerd, je kunt ze ook nog eens een meeltje sturen voor correctie.
Zie

en dan specifiek

What are the general eligibility requirements for Sri Lankan Visas?
Sri Lanka Immigration and Emigration may grant or issue a visa to you if -
(…).
III. You hold a passport valid for a minimum period of six months from the date you arrive in Sri Lanka”

En dit is de autoriteit dus de baas van de douane in Sri Lanka, die weten dat écht beter dan BuZa :wink:

Sukses,

<Erik>

Inderdaad, stom. Ik had de ETA site beter moeten bekijken:

A passport valid for not less than 6 months from the date of arrival.

En zo leer je elke keer weer iets :slight_smile:

Inderdaad echt vreemd dat BuZa dit zegt, ik zal hier ook met mr. Sadiq over hebben.

Thx!

Beste mensen, bedankt voor de duidelijke info. Dan klopt het in ieder geval dat er tegenstrijdige berichten op internet staan :slight_smile:
Het is mij nu duidelijk allemaal.