Lees of vul hier je top 10 bezienswaardigheden Argetinie!

Ik, maar vast ook vele andere zien door de bomen het bos niet meer.
Als ieder nou zijn top 5 of top 10 plaatst. Dan kunnen lezers onderzoek doen naar de mooiste plekken.
En dan zelf een lijn trekken tussen de routes!
Ik ga dit ook bij andere Zuid Amerika forums doen. Want ik wil dus door Z-Amerika reizen.
Alvast bedankt namens velen

Hoi,

aangezien mijn naam ook Stef is, ben ik wel min of meer verplicht te reageren.
Mijn top tien is niet echt heel bijzonder denk ik, maar ok.

1 Iguazu: beide zijden, (argentijns en braziliaans)
2 Quebrada de Humahuaca: het unesco gebied in het Noordwesten
3 Peninsula Valdez: zeer goede plek voor bekijken zeedieren
4 Delta de Tigre: enorm groen gebied van de Parana Delta, een heel apart ecosysteem en plaats van rust
5 Buenos aires: juist de bruisendheid en typische wijken als San Telmo, Recoleta, Boca, Puerto Madero, Liniers
In alle opzichten (politiek, economisch sociaal, infrastructureel) het centrum.
6 Colonia de Sacramento: is Uruguay, maar zo dichtbij en een pittoreske koloniale stad zoals er in argentina geen is
7 Het merengebied in Patagonie
8 de gletsjer Perito Moreno bij el calafate
9 de wijnstreek Maipu bij mendoza, op de fiets van de ene naar de andere hacienda, met gratis proeven
10 Vlucht naar Ushuaia en boottocht over het beagle kanaal, of naar Antarctica, voor toerist in de slappe was

Stef! Jij zal wel en toffe gast zijn!
Hartelijk bedankt voor je feedback.
Stef

• Buenos Aires
  • San Carlos de Bariloche
  • 7-merenroute (Nahuel Huapi Nationaal Park)
  • Parque Provincial Ischigualasto - Valle de la Luna (op ongeveer 4 uur rijden van San Juan)
  • Zuidelijke Patagonië & de Andes

Ter info ik ben niet in Patagonië geweest, maar denk wel dat daar een hoop moois te zien is!

• Buenos Aires: blijf weg uit het centrum, maar ga naar Palermo, San Telmo, La Boca etc.
  • Humahuaca, leukste dorpje om te verblijven in die omgeving.
  • Puerto Madryn: Vooral het zwemmen met zeeleeuwen vond ik ontzettend gaaf.
  • Watervallen van Iguazu
  • Mendoza: Maipu omgeving en de stad zelf vond ik leuk om langere tijd te blijven.

Ik vond het daarnaast ook ontzettend koud :wink:

En vrij duur, maar wel uniek

Haha heb je zeker gelijk in! Duur en koud. Maar gelukkig was ik er in januari, volgens mij wel de ‘warmste’ periode. Buiten het water in ieder geval wel lekker warm.