Leef je dromen

(origineel bericht op be-more.nl)

Leef je dromen

Wat doe je met een heleboel vrije tijd, die je opbouwt door oproepbaar te zijn voor de Spoed Eisende Hulp? Dan ga je dus naar Zuid Afrika. Naar de trauma room van het Wentworth Victim Friendly Centre. Om vrijwilligerswerk te doen.
Het project past bij me, zeggen diegenen die er iets over gelezen hebben. Ik denk dat ook wel. Maar we zullen het zien!

In het Wentworth Victim Friendly Centre (vlakbij Durban) werken vrouwen samen met de politie in de opvang van slachtoffers van huiselijk en ander geweld. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat.
Gisteravond stond ik nog in de gang van de Spoed Eisende Hulp van het Flevoziekenhuis. Naast vier agenten, die in verband met de situatie opgeroepen waren. Ons overleg was zeer tot the point: is de situatie zo stabiel geworden dat er twee agenten van de vier weer weg kunnen? We dachten het wel. En dat bleek ook zo te zijn.

Maar daar stond ik dus. In mijn mooie zwarte jurk met spijkerjack naast die vier mannen in uniform, met revolver en pepperspray en handboeien. Ooit droomde ik ervan politieagent te worden. En nu werk ik als geestelijk verzorger met ze samen. Zelfs tot in Zuid Afrika toe.
Het heeft toch iets van een kinderdroom die werkelijkheid wordt!

(origineel bericht op be-more.nl)