(origineel bericht op be-more.nl)
Laten we maar beginnen…
Toen ik laats wakker werd in de ochtend er achter kwam dat ik een nachtmerrie had waarbij ik in de Filipijnen vast zat nadat ik er achterkwam dat ik thuis alles vergeten was - Paspoort, vliegtickets, geld, mobiel, enz - wist ik dat het tijd werd om mijn zaken maar eens op orde te hebben. Het maken van planningen is een eitje, het aanhouden van de planning is echter iets waar zelfs ik soms vraagtekens bij zet. Ondanks deze “flaw” heb ik gelukkig elk deadline in mijn leven gehaald en heeft het me altijd meegezeten met hoe soepel het uiteindelijk allemaal op de juiste plaats valt.
Vandaag heb ik dus besloten om te beginnen aan mijn grote voorbereiding naar de Filipijnen. De hoognodige zijn al gedaan; Vliegticket is binnen, Be more facturen zijn betaald, DTP is in mijn arm gespoten en een Mantoux test word momenteel nog uitgelezen. De volgende op de planning is een bezoekje aan de ambassade voor mijn visum en de aanvraag van mijn VOG. De administratieve zaken zijn bijna afgerond maar het zijn juist die opstapelingen van kleine dingen die tot tijdens je reis toe nog wel eens achtervolgen.
Reizen naar de Filipijnen is voor mij niet de eerste keer, maar wel de eerste keer alleen zonder de precieze zorg van mijn ouders. Terwijl mijn vader zich ontfermt over documenten, kabels, accu’s, laders en andere onmisbaren elektronica en mijn moeder zich bezighoud met het bijhouden van genoeg handdoeken, ondergoed, kleding, slippers, zonnebrillen, crème, deet en de onvergetelijke hoeveelheid cadeautjes voor al mijn oom’s, tantes en tig andere nichten en neven, zal ik deze taak nu echt allemaal op mezelf moeten nemen. Laat juist de grootste zorg hierbij zijn dat ik juist geen zorg heb! Erger nog, nu ik het erbij neer heb gelegd dat ik met mijn budget van 300,- (verdelen over 6 weke) dan maar op rijst en ei moet eten.
Ja, ik dat ik een leuke reis ga krijgen!
Alona