Late stays....korrekte prijzen ???

Zat zo effen te kijken en zag een hotel te Phuket waar we vorig jaar verbleven !
Prijs in 2009 - 2800 bath
prijs late stays 2010 full rate 6545 bath nu 2865 + taks = 3525 bath

Dus het is duurder dan normaal of maak, ik een fout ?

In een jaar tijd kunnen prijzen veranderen en ook de datum waarop geboekt wordt heeft invloed op de prijs.

Soms heeft Late stays aardige prijzen maar je moet blijven vergelijken dus gewoon even een paar andere hotelsites kijken met de zelfde datum.

Bv met Agoda.com,Sawadee.com, afgelopen maart heb ik 2 hotels in het Noorden geboekt met Hoteltravel.com die waren op dat moment het goedkoopst en geen problemen bij geboekte hotels gehad.

Theo

en de thaise logica moet je ook niet uitvlakken als er minder mensen zijn dan verhoog je de prijs want je wilt wel hetzelfde blijven verdienen

De prijs van het hotel is 3800 bath en zij (late stays ) geven 6545 bath aan ?

dan komt de korting toch beter over als je een hoge rack rate noemt

Dat is de verkooptruc die je overal tegen komt hoe groter het voordeel lijkt hoe eerder er gekocht wordt zonder dat men vergelijkt., denk hierbij aan de vliegtuigticketsites die adverteren met v.a prijzen indien niet voorradig boekt men toch dikwijls op zo,n site een duurder ticket zonder nog eens ergens anders te kijken

Theo

Ho ok !

Waar heb je de prijs van 3800 baht vandaan?
Latestays vermeldt de officiele prijzen zoals opgegeven door de hotels zelf trouwens, die verzinnen ze niet zelf.

Op de site van het hotel .

Mvg

Dus opgepast en goed vergelijken met de site van het hotel zelf !!!

Waar ik ook zoek en kijk, ik vergelijk altijd met het hotel zelf! 9 van de 10 x hebben ze zelf ook een site. En anders kom je er via via wel terecht dmv een site waarbij dit hotel is “aangesloten”.

www.hotelprice.nl is reuze handig trouwens.

Van de website van Phuket Graceland:
Superior Room, room only 6,600 Baht. Special internet rate 3,800 Baht.

Op Latestays voor Phuket Graceland:
Superior Room, full rate 6,545 Baht. Last minute 2,865 Baht.

Dus de prijzen op Latestays lijken wel degelijk correct, en veel aantrekkelijker dan de special price van het hotel zelf.

De prijs die je aangeeft van latestay 2,865 bath is buiten taxes en fees dus een totaal van 3525 bath.
Maar het is dus goedkoper.

Mvg

Het ging mij om je conclusie in je eerste post, ‘dus latestays is duurder dan normaal’, die duidelijk niet correct is.

Het hotel zelf geeft dezelfde basisprijs aan als latestays, dus die prijs klopt, alhoewel ik verwacht dat ze deze prijs nooit krijgen/vragen, en latestays is goedkoper met de aanbieding dan het hotel zelf.

Sorry als ik kom zagen maar als dat voor 1 nacht is vind ik dat wel een duur hotel zeg! Ik hoop dat het een super de luxe hotel is want anders is het wel echt duur. Achja, uiteindelijk ieder zijn ding he.

Rond de 3000 baht vind je extreem duur? In alle toeristenplaatsen vind je hotels rond 10.000 baht en meer, huidige koersen 250 euro, per nacht. Klinkt veel, maar wst denk je dat een nachtje Krasnapolsky in Amsterdam kost? Of een mooi hotel vlak aan het strand in Scheveningen?

de 6000 is niet de prijs maar de opgefokte !
3525 is de prijs maar het hotel was goed maar niet super!
Ieder heeft zijn normen,ik ben 52 en slaap niet mee op een zak strolol2 dat is verleden tijd.

Van de hotelwebsite voor peakseason: Superior room normal rates 6600++ (dus plus VAT (BTW) en taxes), internet rate 6600 net + ABF. Dus dat kan wel degelijk de prijs zijn.

Ben ik helemaal met je eens.
Grappig dat je over stro en hotels begint, heel lang geleden, Napoleon tijd in Nederland, werd er veel Frans gesproken. De herbergen langs de wegen werden wat luxer, en gaven aan: lits en dors, oftewel bedden om op te slapen in plaats van stro. dat is verbasterd tot lion d’or, en dat is na invoering van Nederlands De Gouden Leeuw geworden. Vandaar dat er zoveel Gouden Leeuwen in Nederland zijn.
Vind dat wel een grappig verhaal.

Ik zei DUUR en niet extreem duur he. Nu, mss dat jij in het Thaise seizoen gaat? dan kan die prijs er nog wel door. Maar wanneer ik ga, in de Belgische zomer zijn de prijzen van de Thaise hotels toch niet zo hoog. Ik heb toch meestal een deftig hotelletje voor maximum 1500bath. Ik vraag mij af wat je dan hebt voor 3000bath. Ik denk niet dat ik zo’n duur hotel zou willen/nodig heb. Nu ja ik spreek voor mezelf he! En ik ben ook nog jong, ik zit daar niet zo mee om op ‘stro’ te slapen. Haha… Ieder zijn ding he!

Steven woont daar …lol2