Een beetje onverwacht hebben wij een lastminute naar Curaçao geboekt voor een week. Wij verblijven in Willemstad en hebben een aantal vraagjes.
Ik lees verschillende verhalen over het OV. Er schijnen bussen te rijden? Is het te doen om met de bus naar het strand te gaan bijvoorbeeld? We zijn ervaren reizigers, dus zijn wel wat gewend;-).
En wat is het prijspeil, wat kost een flesje bier bijvoorbeeld?
Welke stranden die makkelijk te bereiken zijn vanaf Willemstad zijn aanraders?
Wat zijn de dingen die we verder absoluut gezien moeten hebben? Hoewel we van strand houden, willen we ook het eiland wel bezichtigen (liefst met het OV)!
Als de bus echt dramatisch is, wat kost dan een rit met de taxi? Ik weet dat we dan van tevoren een prijs moeten afspreken, maar wat is dan een redelijk tarief?
Ikzelf heb op Curacao niet met het OV gereisd, dus daar kan ik je geen tips over geven.
Qua prijspeil; de restaurantjes en caffeetjes zijn duur (zeker in Willemstad aan het water). Wij verbleven in Jan Thiel en deden daar ook de boodschappen. Er is daar een Albert Heijn, met hetzelfde prijsniveau als in Nederland (en sommige producten duurder, fruit goedkoper). Een flesje bier kost geloof ik ongeveer hetzelfde als in NL.