Last van ongedierte in chalets Taman Negara?

hoi,

wij willen twee weken naar het hotel in taman negara zelf. echter nou lees ik op veel forums dat je in je chalets veel last hebt van ratten en ongedierte. weet iemand of dit klopt of zijn dit overdreven verhalen.

Wij zaten verleden jaar in een hotel in de Taman Negara, dus kan je niet alles vertellen over ratten in de chalets maar we hebben er daar wel genoeg gezien, dus ik geloof het wel.
Ongedierte zoals allerlei soorten insecten muggen e.d. heb je daar wel dus goed insmeren met deet.
Persoonlijk vond ik de Taman Negara heel mooi maar ik denk dat je daar twee weken wilt verblijven wel heel erg lang, voor een dag of 3/4 kun je je daar goed vermaken.
je hebt daar niet even een stadje waar je even heen kan gaan 's avonds of je moet daar trekkings gaan doen van een dag of 8 en de rest daar bij willen komen dan kan ik me dat voorstellen.

1 like

ok dan moeten we er nog even sterk over nadenken. ik bedoelde trouwens 2 dagen ipv 2 wk (typfoutje)

Ongedierte en insecten kom je overal tegen, wij hadden deet bij ons uit nederland maar die hielp totaal niet.
Dus ik kan je nog een goede tip geven koop daar bij een drogist OFF, wij hadden daar een spuitbus van gekocht en dat vonden wij voortreffelijk spul tegen de muggen e.d. beter als die dure deet uit nederland.

Brrr de chalets… Ik heb daar zelf 2 nachten in gelegen, maar totaal niet kunnen slapen. Veel kieren in het chalet, dus alles volgepropt met wc papier…

Je moet er tegen kunnen!

Wij hadden een hotel mat airco en fan en hadden op de kamer geen last van insecten.

1 like

welk hotel was dat dan en zit je dan wel echt in taman negara zodat je de rimboe in kan?

Ik zal het vanavond even voor je nakijken welk hotel want zit nu op het werk het is natuurlijk geen top hotel maar het bed was goed en alles was redelijk schoon, je kan met bootjes naar de overkant dan kan je zo de rimboe in lopen.
Wat wij heel erg leuk vonden (als je een goede gids hebt) is de nightwalk waar je veel verschillende dieren ziet wij hebben slangen gezien, diverse soorten gekko’s allerlei soorten wandelende takken, hertjes, stekelvarkens en nog wat dieren.
Door de grotten kruipen vonden wij ook grandioos allemaal vleermuizen gezien, slangen en grote padden en meer diertjes.
En zo kan je daar diverse tourtjes boeken en junnen jullie zelf bekijken wat jullie leuk vinden.

ok top.

Het lijkt mij mooi om slangen e.d. van afstand te zien met gids maar liever niet in de hotelkamer haha.

Hebben jullie de plaatselijke orang asli bevolking daar nog bezocht?

Ik hoor het vanavond wel

thanxx

Wij zaten in het teresek view motel in het nieuwe gedeelte, dus eigen kamer met wc en douche. Het was allemaal niet heel bijzonder maar goed te doen in ieder geval schoon bed en redelijke schone kamer, wij hebben het wel minder mee gemaakt in maleisie.
Wij hebben ook het orangasli volk bezocht, wij vonden het niet heel bijzonder maar het was daar beter als in cameron highlands daar vonden we het helemaal niks.
Toen wij de grotten tocht deden in taman negara door spelonken kruipen e.d. hebben we ook een orang asli dorp gezien en die was wel leuk, zijn we met de gids even naar toe gelopen en mochten we even rondkijken.
Wij hadden in die dorpen een beetje het gevoel van aapjes kijken maarja die mensen daar leven ervan.
In ieder geval heel veel plezier in Maleisie.

Heb jaren geleden in het Taman Negara Resort gezeten, vond de bungalows/chalets prima. Heb geen rat gezien… Ook vrijwel geen last gehad van insecten/ongedierte in de chalets. Maar ja, je zit natuurlijk wel in de jungle. Als je door Azie gaat reizen, zal je wel vaker ongedierte/insecten tegenkomen…(en misschien kan je ze op een marktje ook nog eens gefrituurd kopen, erg lekker met een biertje erbij !).

Heb er ook gezeten, ik heb deze beoordeling achtergelaten op een website.

De ratten liepen de hele nacht door mijn chalet en piepten heel de nacht. Tevens hadden zij mijn rugtas kapot gebeten om zo bij voedsel te komen. Heb zeer weinig geslapen, maar heb zeker geen spijt van mijn avontuur.

Ingmar
Algemene indruk: 6 Ligging: 9 Service: 6 Eetgelegenheden: 6 Onderkomens: 3 Kindvriendelijkheid: 7 Prijs/kwaliteit: 5 (gem. 6 )
Matig onderkomen, maar uitstekende ligging
In augustus verbleven wij in dit hotel. We hadden chalet nummer 69. badkamer was zwart van de schimmel en de ratten liepen snachts door de kamer. De douche werkte bijna niet. Het chaletje wat we hadden was dramatisch, maar de ligging was geweldig. Canopywalk, nightsafari etc zijn op loopafstand.
De nachten in het chalet waren hels, maar de jungle maakte een hoop goed! Eten was redelijk in het resort, maar zoals andere al zeiden. Aan de overkant stukken goedkoper. Bier is in het reosrt verkrijgbaar voor de liefhebbers.
2 september 2008 bezocht met partner

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/56675/mutiara-taman-negara-resort/?s=0

Wij sliepen 3 weken geleden in Mutiara Resort en heb 1 kakkerlak gezien.
We hebben er 3 nachten geslapen.

Ik heb niets van ongedierte gemerkt.
Wij zaten in een chalet.

Het beviel ons uitstekend.

Wij hebben twee nachten in een chalet in de Taman Negara doorgebracht. De eerste nacht hadden we een rat op onze kamer, die op zoek ging naar een koek die we vergeten hadden uit de tas te halen. Er hing ook een waarschuwing in de hut om geen eten mee te nemen of te laten liggen omdat dit ratten aan kan trekken, dat klopte dus. De tweede nacht geen rat op bezoek gehad (of we hebben het in ieder geval niet gemerkt) Verder eigenlijk niet veel last gehad van ongedierte.