Las Piñetas

Hola !
Ik ben nu drie weken in Granada en ik heb nog 1 week spaans te gaan en dan ga ik vertrekken. Ik zit er aan te denken om echt een paar dagen in Las Piñetas te verblijven. San Juan del Sur al gezien, zou ik nog wel is heen willen, maar wil ook wat anders zien uiteraard! Is Las Piñetas leuk genoeg voor een paar dagen? Ik heb gelezen dat het geen party plek is, nou en dat hoef ik ook zeker niet! Welk goedkope hostel raden jullie mij aan?

Saludos!

Bedoel je Las Peñitas? Het is een nog niet zo ontwikkeld strandplaatsje dicht bij León. Ik verbleef in Oasis, wat pal op het strand staat. Samen met een vriendin betaalden we geloof ik US$25 per nacht. Het personeel is een beetje sloom. Ze hebben wel lekker eten maar het duurt allemaal lang.

Er is nog een hotel Barco de Oro dat wel aan een soort baaitje zit maar met ondiep water waar de vissen binnen worden gehaald, dus niet om te zwemmen (tussen de dode vis :S). Je moet dan 5 minuten lopen naar het strand. Het heeft wel leuke hutjes en een goed restaurant. Het is wat duurder dan Oasis.

Het strand heeft zwart zand, dat na een uur of 9 uur 's ochtends al te heet is om met blote voeten op te lopen. De golven zijn ruig en er verdrinken wel eens mensen dus je moet voorzichtig zijn als je gaat zwemmen. 's Avonds koelt het zand weer af en is het heerlijk om er wat te lopen en relaxen.

Er zijn niet zoveel winkeltjes en restaurantjes (wel verderop bij het naastgelegen strand waarvan ik de naam even niet weet) en de mensen zijn allemaal een beetje sloom in dat dorp. :slight_smile:
Ik heb een boottochtje gedaan door de mangrovebossen (San Venado) maar eerlijk gezegd vond ik dat een beetje saai. Het leukst was het praten met de gids.

Blog: http://blog.travelpod.com/travel-blog-entries/cecilia74/7/1342738544/tpod.html

León ook niet overslaan! Vooral op vrijdagavond leuk om te gaan dansen op de live muziek bij ViaVia.

Bedankt voor je reactie! Oke, dus eigenlijk is het misschien leuk voor wat 3 dagen ofzo? Want als ik het goed begrijp kan je er niet relaxt zwemmen?